Όπως δείχνει έρευνα των data.ai και IDC, παρά τη μείωση των άμεσων καταναλωτικών δαπανών που πραγματοποιούνται προς την αγορά του gaming, η αγορά του mobile αποτελεί τη μεγαλύτερη ευκαιρία για τον συγκεκριμένο τομέα.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις, τα mobile games θα κατακτήσουν μερίδιο αγοράς της τάξεως του 56%, φτάνοντας τα 108 δισεκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες καταναλωτικές δαπάνες, σε σύγκριση με 22% για τα έσοδα από παιχνίδια κονσόλας, 21% για PC/Mac και περίπου 1% από τις φορητές κονσόλες.
Το 2022 χαρακτηρίζεται, συνολικά, ως μια περίοδος μείωσης των δαπανών για το mobile gaming, καθώς σημειώθηκε η πρώτη πτώση στα έσοδα από έτος σε έτος για την κατηγορία, από την εποχή που έκαναν την εμφάνιση τους τα app stores. Φέτος σημειώθηκε μια πιθανή επιβράδυνση αυτής της πτώσης, με ενδείξεις ότι μια νέα περίοδος ανάπτυξης μπορεί να είναι στον ορίζοντα.
Εξετάζοντας τα downloads, τα Driving και Sports Simulations παρουσίασαν την ισχυρότερη ανάπτυξη από έτος σε έτος. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την IDC, οι περισσότεροι χρήστες εφαρμογών και παιχνιδιών για κινητά προτιμούν να βλέπουν διαφημίσεις με αντάλλαγμα δωρεάν περιεχόμενο και υπηρεσίες, παρά να πληρώνουν για να αποφύγουν τις διαφημίσεις.