Η ανάπτυξη δορυφορικών αστερισμών χαμηλής τροχιάς (LEO) για εφαρμογές δικτύου χαμηλής καθυστέρησης και υψηλής απόδοσης, αλλά και για επέκταση της κάλυψης των επίγειων δικτύων, ενισχύει την υιοθέτηση δορυφορικών υπηρεσιών στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, με την ABI Research να προβλέπει ότι η αγορά θα φτάσει τα 113,10 δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσια έσοδα, από το satellite, έως το 2030.
«Οι υπηρεσίες δορυφορικών επικοινωνιών έχουν δει ένα νέο κύμα ενθουσιασμού και σύγκλισης, με τα επίγεια δίκτυα που επιδιώκουν να επεκταθούν πέρα από τις ζώνες κάλυψης και να γεφυρώσουν το ψηφιακό χάσμα», όπως εξηγεί ο Andrew Cavalier, satellite communications industry analyst της ABI Research. «Καθώς κοιτάμε μπροστά, γινόμαστε μάρτυρες μιας αυξανόμενης τάσης των παρόχων να χρησιμοποιούν δορυφόρους για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις συνδεσιμότητας του μέλλοντος».
Με αυτόν τον τρόπο, η αγορά τείνει να υιοθετεί δορυφορικές υπηρεσίες, ειδικά για την παροχή πρόσβασης σε όσους παραμένουν offline και την ενίσχυση του τηλεπικοινωνιακού οπλοστασίου οποιουδήποτε επίγειου CSP. Την ίδια στιγμή, η αγορά εστιάζει σε νέα τμήματα υπηρεσιών, όπως οι εφαρμογές NTN για κινητά. Σύμφωνα με την Cavalier, «η εμφάνιση κινητών συσκευών με δυνατότερες satellite από μεγάλους κατασκευαστές smartphone και chipset, όπως η Apple, η Qualcomm, η Motorola, η MediaTek, η Huawei και η ZTE, υποδηλώνει ότι οι υπηρεσίες δορυφορικών επικοινωνιών εισχωρούν στην κύρια καταναλωτική αγορά».
Η ABI Research προβλέπει ότι το τμήμα NTN-mobile έχει τη δυνατότητα να φτάσει σε αξία αγοράς τα 16,34 δισεκατομμύρια ευρώ, με έως και 200 εκατομμύρια συνδέσεις έως το 2031. «Οι προσπάθειες οργανισμών όπως το 3rd Generation Partnership Project (3GPP) και η LoRa Alliance έχουν διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο σε αυτή την εξέλιξη και διευκόλυναν την προσαρμογή των επίγειων πρωτοκόλλων IoT, όπως το Narrowband IoT (NB-IoT), το LTE-M και το LoRa. Ως αποτέλεσμα, οι δυνατότητες για παγκόσμια συνδεσιμότητα IoT έχουν επεκταθεί, οδηγώντας σε περαιτέρω καινοτομία στον κλάδο των δορυφόρων», τονίζει ο Cavalier.
«Με τους δορυφόρους να γίνονται μικρότεροι, πιο προσιτοί και να φτάνουν σε πιο κοντινές τροχιές, τα εμπόδια εισόδου στην αγορά έχουν μειωθεί, ενισχύοντας την καινοτομία και διευρύνοντας το πεδίο των υπηρεσιών και εφαρμογών που βασίζονται σε δορυφόρους. Ανακαλύπτονται νέα μονοπάτια ανάπτυξης που θα επηρεάσουν τις αγορές της επίγειας και της μη επίγειας συνδεσιμότητας και θα διαμορφώσουν επιχειρηματικές ευκαιρίες σε όλη την αλυσίδα αξίας των τηλεπικοινωνιών. Αυτές οι υπηρεσίες θα απογειωθούν και δυνητικά θα φτάσουν σε πάνω από 113,10 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2030», τονίζει ο Jake Saunders, vice president of Asia Pacific της ABI Research.