Τα «συνδεδεμένα αυτοκίνητα» που θα βρίσκονται στους δρόμους αναμένεται να αυξηθούν κατά 18% μέσα στο 2023, σύμφωνα με τη νεότερη έρευνα της Omdia για την αγορά του αυτοκινήτου. Όπως αναφέρεται, εταιρείες όπως η Google και η Apple λαμβάνουν θέση «για να αξιοποιήσουν και να αναπτύξουν τις πιθανές ευκαιρίες εσόδων από αυτήν την αγορά μέσα στην επόμενη δεκαετία».
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι πάνω από 900 εκατομμύρια συνδεδεμένα αυτοκίνητα θα κυκλοφορήσουν στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, επισκιάζοντας την εγκατεστημένη βάση δημοφιλών καταναλωτικών συσκευών, όπως αποκωδικοποιητές συνδρομητικής τηλεόρασης και tablet. «Αυτά τα οχήματα θα περιλαμβάνουν μια πληθώρα οθονών στο μπροστινό και πίσω μέρος της καμπίνας, οι οποίες μεγαλώνουν σε μέγεθος κάθε χρόνο για να επιτρέπουν υπηρεσίες βίντεο και παιχνιδιών».
Η μελέτη τονίζει πως, «όπως έχουμε δει και από την προσέγγισή τους σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, οι Google και Apple προσπαθούν να γίνουν βασικοί gatekeepers στο περιβάλλον του αυτοκινήτου, με τις αντίστοιχες λύσεις λογισμικού. Η Amazon προσφέρει την εξαιρετικά δημοφιλής λύση Fire TV εντός οχημάτων, για κατανάλωση πολυμέσων. Ως απάντηση σε αυτήν την προσπάθεια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναπτύσσουν τις δικές τους λύσεις λογισμικού για να κρατούν τους οδηγούς μέσα στα δικά τους οικοσυστήματα, επιτρέποντάς τους να διατηρούν τον έλεγχο της συνολικής εμπειρίας τόσο στο όχημα όσο και στο λογισμικό».
Τα επόμενα χρόνια, όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα περιλαμβάνουν τη συνδεσιμότητα ως τυπικό χαρακτηριστικό, επιτρέποντας υπηρεσίες και συνδρομές στην καμπίνα του αυτοκινήτου, καθώς η βιομηχανία εστιάζει σε επαναλαμβανόμενα έσοδα από ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο. Οι στρατηγικές δημιουργίας εσόδων εφαρμόζονται ήδη μέσω συνδρομών, από υπηρεσίες παιχνιδιών cloud έως θερμαινόμενα καθίσματα – ακόμη και τα ίδια τα αυτοκίνητα.
Συζητώντας τις προοπτικές της αγοράς, ο Principal Analyst της Omdia, David Tett, σχολίασε πως «υπάρχει συνεχής αβεβαιότητα ως προς την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν επιπλέον για υπηρεσίες εντός του αυτοκινήτου, ιδίως καθώς τις συσχετίζουν με το θέμα του value for money, δεδομένου ότι οι μέσες διαδρομές κυμαίνονται μεταξύ 15-30 λεπτών. Αν και ήταν δύσκολο να γίνουν monetize, οι native υπηρεσίες για αυτοκίνητα αναμένεται να παρέχουν τέτοιες ευκαιρίες τα επόμενα χρόνια. Αυτή η δυναμική σημαίνει ότι πολλοί ενδιαφερόμενοι θεωρούν την αυτοκινητοβιομηχανία ως βασικό τομέα για μελλοντική ανάπτυξη».
Άλλωστε, σύμφωνα με έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα από την Juniper Research, μέχρι το 2027 θα υπάρχουν 367 εκατομμύρια συνδεδεμένα αυτοκίνητα, με το κάθε ένα από αυτά να αντιπροσωπεύει μια πιθανή ροή εσόδων για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Συγκριτικά, στις μέρες μας εντοπίζονται στους δρόμους των πόλεων 192 εκατομμύρια συνδεδεμένα αυτοκίνητα. Η αύξηση του αριθμού τους ενισχύεται κυρίως από την ανάπτυξη των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) και την αυξανόμενη υιοθέτηση συστημάτων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας