Σύμφωνα με την Berg Insight, στα τέλη του 2022 υπήρχαν 2,7 δισεκατομμύρια συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας IoT παγκοσμίως, που απέφεραν έσοδα περίπου 10,8 δισεκατομμυρίων ευρώ, αυξημένα κατά 24% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία εκτιμά ότι θα υπάρχουν 5,3 δισεκατομμύρια συσκευές IoT συνδεδεμένες σε δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, δημιουργώντας συνολικά ετήσια έσοδα 21,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Βάσει αυτού, η αγορά αναπτύσσεται όσον αφορά στις συνδέσεις και τα συνολικά έσοδα, καθώς όλο και περισσότερες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν συσκευές IoT στις δραστηριότητές τους. Εντούτοις, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, αυτές οι συνδέσεις δεν δημιουργούν πολλά έσοδα – το 2022, τα μέσα έσοδα ανά χρήστη, ανά σύνδεση IoT, ήταν 0,38 ευρώ το μήνα, ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η αγορά κυριαρχείται από έναν μικρό αριθμό παικτών, με 10 μεγάλες εταιρείες κινητής να αντιπροσωπεύουν περίπου 2,3 δισεκατομμύρια από αυτές τις συνδέσεις και το 87% του συνόλου. Η China Mobile είναι μακράν η μεγαλύτερη, ολοκληρώνοντας το περασμένο έτος με 1,06 δισεκατομμύρια συνδέσεις κινητής IoT, ακολουθούμενη από την China Telecom με 407 εκατομμύρια και την China Unicom με 390 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει πως οι τρεις κινεζικοί τηλεπικοινωνιακοί κολοσσοί αντιπροσώπευαν σχεδόν το 70% των παγκόσμιων συνδέσεων κινητής IoT στα τέλη του περασμένου έτους.
Η εταιρεία σημείωσε πως «πιστεύει ότι ο ρόλος της κινεζικής κυβέρνησης είναι η κύρια εξήγηση του γιατί η Κίνα είναι μπροστά από τον υπόλοιπο κόσμο στην υιοθέτηση του IoT. Οι κινεζικές Αρχές υποστηρίζουν ενεργά την ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας IoT ως μέθοδο για την αντιμετώπιση προβλημάτων που επηρεάζουν την κοινωνία, είτε πρόκειται για έγκλημα, πυρασφάλεια, εξοικονόμηση ενέργειας ή διαχείριση της κυκλοφορίας».
Το Vodafone Group κατατάσσεται στην τέταρτη θέση ως προς τον αριθμό των συνδέσεων κινητής IoT, κλείνοντας το περασμένο έτος με κάτι περισσότερο από 162 εκατομμύρια (από 150 εκατομμύρια στο τέλος του 2021), ενώ η AT&T είχε 107 εκατομμύρια. Το υπόλοιπο του top 10 περιλαμβάνει τις Verizon, Deutsche Telekom, Telefónica, KDDI και Orange.
Τα μέσα έσοδα ανά χρήστη (ARPU) ποικίλλουν ανάλογα με την αγορά. Σύμφωνα με τον Berg Insight, η China Mobile παρουσίασε έσοδα ύψους 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2022, αλλά είχε ένα από τα χαμηλότερα μηνιαία ARPU ύψους 0,19 ευρώ. Η Verizon είχε έσοδα ύψους 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, με περίπου το 60% αυτών των πωλήσεων να προέρχονται από τη διαχείριση στόλου της Verizon Connect και τις δραστηριότητες τηλεματικής. Η China Unicom ανέφερε έσοδα 1,2 δισ. ευρώ από υπηρεσίες IoT πέρυσι, ενώ η AT&T και η Vodafone πιστεύεται ότι έχουν δημιουργήσει έσοδα της τάξης των 1,1 δισ. ευρώ και 900 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
«Καθώς η αξία του IoT έγκειται στις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και όχι στη συνδεσιμότητα, οι πάροχοι κινητής επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στην ενίσχυση των χαρτοφυλακίων τους στο IoT, προσθέτοντας υπηρεσίες cloud και δυνατότητες ασφάλειας πέρα από τη συνδεσιμότητα που προσφέρουν για να κατακτήσουν μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς», σημείωσε η Berg Insight.