Η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και η διατήρηση του εξειδικευμένου προσωπικού αποτελούν τις σημαντικότερες προκλήσεις στην αγορά των data centers, σύμφωνα με την τελευταία ετήσια παγκόσμια έρευνα για τα κέντρα δεδομένων που πραγματοποιήθηκε από το Uptime Institute.
Άλλες βασικές ανησυχίες περιστρέφονται γύρω από τη στρατηγική για μελλοντική ανάπτυξη. Για παράδειγμα, οι διαχειριστές των κέντρων δεδομένων αντιμετωπίζουν προβλήματα με την πρόβλεψη της ζήτησης. Επιπλέον, τα παρατεταμένα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας καθιστούν δύσκολη την προμήθεια του εξοπλισμού που χρειάζονται για την υποστήριξη μιας διευρυνόμενης σειράς ψηφιακών υπηρεσιών.
Εν τω μεταξύ, οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να τοποθετούν περισσότερους φόρτους εργασίας στο cloud, καθώς επιδιώκουν μια υβριδική προσέγγιση. Το μερίδιο του φόρτου εργασίας που εκτελείται σε on-premise εγκαταστάσεις έπεσε κάτω από το 50%, για πρώτη φορά. Η έρευνα αναφέρει ότι το ποσοστό του on-premise φόρτου θα συνεχίσει να συρρικνώνεται, παρά τις παρατεταμένες ανησυχίες μεταξύ των επιχειρήσεων σχετικά με την ασφάλεια των δεδομένων για κρίσιμους φόρτους εργασίας.
Ενώ η ενεργειακή απόδοση έχει βελτιωθεί από τότε που ο οργανισμός άρχισε να καταγράφει δεδομένα, το 2023 τα αποτελέσματα παρέμειναν σχεδόν σταθερά, υποδεικνύοντας τους περιορισμούς του υπάρχοντος εξοπλισμού. Οι μελλοντικές προσπάθειες για επίτευξη μεγαλύτερης αποτελεσματικότητας θα απαιτήσουν σημαντικότερες επενδύσεις από τους ιδιοκτήτες και τους παρόχους. Περαιτέρω κέρδη στην απόδοση θα απαιτούσαν σημαντικές αναβαθμίσεις που είναι δαπανηρές και ενοχλητικές για τα συστήματα που βρίσκονται σε λειτουργία – και μπορεί να μην είναι καν εφικτές.
Η στελέχωση ήρθε σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τις προσπάθειες για αποτελεσματικότητα. Αποτελώντας σταθερό ζήτημα την τελευταία δεκαετία, η προσέλκυση και η διατήρηση νέου ταλέντου θα συνεχίσει να αποτελεί πρόκληση για τους ηγέτες της αγοράς των data center. Περίπου τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν «προβλήματα με την πρόσληψη ή τη διατήρηση προσωπικού», αλλά η τάση φαίνεται να σταθεροποιείται, καθώς δεν έχει αυξηθεί σε σχέση με τα δεδομένα του περασμένου έτους.
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, πάνω από το ένα τρίτο (35%) των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι το προσωπικό τους προσλαμβάνεται από άλλους, κάτι που είναι υπερδιπλάσιο από το ποσοστό του 2018, που έφτασε το 17%. Την ίδια στιγμή, το 22% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι έχασε προσωπικό προς ανταγωνιστές. Οι προκλήσεις στο εργατικό δυναμικό είναι υψηλότερες μεταξύ του προσωπικού που επικεντρώνει στα operations και εκείνων που ειδικεύονται σε μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά επαγγέλματα, καθώς και στους junior level.
Η έρευνα εντοπίζει και μια σταθερή βελτίωση στον αριθμό των διακοπών λειτουργίας, καθώς φέτος ήταν το χαμηλότερο που καταγράφηκε από την εταιρεία. Μεταξύ των ερωτηθέντων, το 55% των παρόχων δήλωσε ότι είχε μια διακοπή λειτουργίας τα τελευταία τρία χρόνια. Ωστόσο, το κόστος των διακοπών είναι ακριβό για κάθε οργανισμό. Περισσότεροι από τους μισούς (54%) είπαν ότι η πιο πρόσφατη «σημαντική ή σοβαρή» διακοπή τους κόστισε πάνω από 100.000 δολάρια και το 16% ότι η πιο πρόσφατη «διακοπή υλικού» κόστισε περισσότερο από 1 εκατομμύριο δολάρια.
Ενώ το κόστος παρέμεινε υψηλό, η βασική αιτία των διακοπών είναι σταθερή. Σύμφωνα με την Uptime, οι διακοπές στη διανομή ρεύματος συνέχισαν να αποτελούν την κύρια αιτία για τις διακοπές λειτουργίας που σημειώθηκαν μέσα στο 2023. Για την ακρίβεια, η παροχή ρεύματος ευθύνεται για περισσότερες από τις μισές από τις πιο πρόσφατες διακοπές λειτουργίας.