Οι παγκόσμιες δαπάνες πληροφορικής αναμένεται να φτάσουν τα 4,7 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2023, μια αύξηση 4,3% από το 2022, σύμφωνα με την Gartner. Όπως αναφέρει η εταιρεία, καθώς οι CIO «χάνουν στον ανταγωνισμό» για τα ταλέντα πληροφορικής, μετατοπίζουν τις δαπάνες σε τεχνολογίες που επιτρέπουν την αυτοματοποίηση, με στόχο την προώθηση της ανάπτυξης με λιγότερους υπαλλήλους.
«Οι ψηφιακοί επιχειρηματικοί μετασχηματισμοί αρχίζουν να μεταμορφώνονται», δήλωσε ο John-David Lovelock, Distinguished VP Analyst της Gartner. «Τα έργα πληροφορικής μετατοπίζονται από την εστίαση σε εξωτερικά παραδοτέα, όπως τα έσοδα και η εμπειρία του πελάτη, σε εσωτερικές προσπάθειες που επικεντρώνονται στη βελτιστοποίηση».
Το κομμάτι του λογισμικού θα σημειώσει διψήφια ανάπτυξη το 2023, καθώς οι οργανισμοί αυξάνουν τη χρήση και ανακατανέμουν τις δαπάνες σε βασικές εφαρμογές και πλατφόρμες που προσφέρουν κέρδη στην απόδοση, όπως τα ERP και τα CRM. Οι αυξήσεις των τιμών στις οποίες προχωρούν οι vendors θα συνεχίσουν να ενισχύουν τις δαπάνες σε λογισμικό κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Ενώ οι γενικές προοπτικές για τις δαπάνες πληροφορικής των επιχειρήσεων είναι θετικές, οι δαπάνες για συσκευές θα μειωθούν κατά 8,6% το 2023, λόγω της συνεχιζόμενης επίδρασης του πληθωρισμού στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
«Το τμήμα των συσκευών βιώνει ένα από τα χειρότερα χρόνια ανάπτυξής του στην ιστορία», υπογράμμισε ο Lovelock. «Ακόμη και όταν ο πληθωρισμός παρουσιάζει ελαφρά μείωση σε ορισμένες περιοχές, οι μακροοικονομικοί παράγοντες εξακολουθούν να επηρεάζουν αρνητικά τις δαπάνες και να επιμηκύνουν τους κύκλους ανανέωσης συσκευών. Οι δαπάνες για συσκευές δεν αναμένεται να ανακάμψουν στα επίπεδα του 2021 τουλάχιστον έως το 2026».
Ενώ η γενετική τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται στο επίκεντρο πολλών επιχειρήσεων και επικεφαλής τμημάτων πληροφορικής, δεν επηρεάζει ακόμη σημαντικά τα επίπεδα των δαπανών στο IT. Μακροπρόθεσμα, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται πως θα ενσωματωθεί στις επιχειρήσεις κυρίως μέσω των υφιστάμενων δαπανών.
«Το καλύτερο κανάλι της Generative AI στην αγορά είναι μέσω του λογισμικού, του υλικού και των υπηρεσιών που χρησιμοποιούν ήδη οι οργανισμοί», δήλωσε ο Lovelock. «Κάθε χρόνο, νέες δυνατότητες προστίθενται σε προϊόντα και υπηρεσίες ως πρόσθετα ή αναβαθμίσεις. Οι περισσότερες επιχειρήσεις θα ενσωματώσουν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη με αργό και ελεγχόμενο τρόπο μέσω αναβαθμίσεων σε εργαλεία που είναι ήδη ενσωματωμένα στους προϋπολογισμούς» τους.