Νέα μελέτη της Juniper Research αποκαλύπτει ότι οι παγκόσμιες δαπάνες του retail στα chatbots προβλέπεται πως θα φτάσουν τα 12 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στην τρέχουσα χρονιά, ενώ θα παρουσιάσουν μια σημαντική ανάπτυξη μέχρι το 2028, αγγίζοντας το ιλιγγιώδες ποσό των 72 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Μεγάλο μέρος αυτή της ανάπτυξης, που υπολογίζεται σε 470% μέσα σε μια πενταετία, οφείλεται, σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, στη διάθεση οικονομικά προσιτών μοντέλων, κυρίως του ChatGPT, σε περιοχές όπως η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη.
Τα λεγόμενα μοντέλα «open language» αποτελούνται από μεγάλα νευρωνικά δίκτυα που εκπαιδεύονται πάνω σε σημαντικές ποσότητες πληροφοριών από το διαδίκτυο και μαθαίνουν μέσω χαμηλών επιπέδων ανθρώπινης επίβλεψης. Ενσωματώνονται σε chatbot για την αυτοματοποίηση λειτουργιών όπως η υποστήριξη του πελάτη, το μάρκετινγκ και η επεξεργασία των πληρωμών.
Η ίδια έκθεση προβλέπει ότι η ανάπτυξη τέτοιων μοντέλων θα αποτελέσει βασικό μοχλό για την αύξηση των δαπανών μεταξύ μικρών και μεσαίων λιανοπωλητών, που προηγουμένως δεν μπορούσαν να επενδύσουν σε chatbots. Ο επικεφαλής της έρευνας, Frederick Savage, δήλωσε πως «τα chatbots αποτελούσαν ιστορικά χαμηλή προτεραιότητα για omnichannel στρατηγικές, λόγω του υψηλού κόστους εκπαίδευσης των αλγορίθμων που βασίζονται στο AI. Ωστόσο, το ChatGPT έχει διαταράξει σημαντικά αυτήν την τάση, με μείωση του κόστους υλοποίησης για τους μικρότερους λιανοπωλητές».
Επιπλέον, η έκθεση προβλέπει ότι η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού θα αντιπροσωπεύει το 85% των παγκόσμιων δαπανών λιανικής στα chatbot, παρόλο που η συγκεκριμένη αγορά αντιπροσωπεύει μόνο το 53% του παγκόσμιου πληθυσμού. Τονίζεται πως οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, συμπεριλαμβανομένων των WeChat, LINE και Kakao, έχουν δημιουργήσει ισχυρές συνεργασίες με ένα ευρύ φάσμα online retailers, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης στα chatbots ως κανάλι λιανικής.
Ωστόσο, η έκθεση προβλέπει ότι η κυκλοφορία μοντέλων open language θα οδηγήσει σε ανάπτυξη και εκτός της Ασίας-Ειρηνικού. Μέχρι το 2028, προβλέπεται πως το 66% θα αφορά στη συγκεκριμένη περιοχή, καθώς οι online retailers σε άλλες περιοχές, όπως η Βόρεια Αμερική και η Ευρώπη, θα χρησιμοποιούν, ολοένα και περισσότερο, τα chatbots. Για να μεγιστοποιηθεί αυτή η ανάπτυξη εκτός της Ασίας-Ειρηνικού, η έκθεση παροτρύνει τους vendors να στοχεύσουν τους online retailers σε αυτές τις δύο περιοχές.