Όπως ανακοίνωσαν οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ, η Google ενδέχεται να χρειαστεί να πουλήσει μέρος της επικερδούς δραστηριότητας της γύρω από το adtech. Το διακύβευμα είναι πολύ υψηλό, καθώς αφορά σε μια πολύ επικερδή δραστηριότητα για την εταιρεία, με την δραστηριότητα adtech να αντιπροσωπεύει το 79% των συνολικών εσόδων της πέρυσι.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέθεσε τις κατηγορίες σε μια δήλωση αιτιάσεων προς την Google, δύο χρόνια μετά την έναρξη έρευνας για συμπεριφορές όπως η εύνοια των δικών της διαφημιστικών υπηρεσιών – κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει και σε πρόστιμο έως και 10% του ετήσιου παγκόσμιου τζίρου της.
Η Επιτροπή είπε ότι η Google ευνοεί τις δικές της υπηρεσίες adtech εις βάρος των ανταγωνιστικών παρόχων, των διαφημιζόμενων και των διαδικτυακών εκδοτών. Η Google είναι η κυρίαρχη πλατφόρμα ψηφιακής διαφήμισης παγκοσμίως, με μερίδιο αγοράς που φτάνει στο 28% των παγκόσμιων εσόδων από διαφημίσεις.
Η επικεφαλής για θέματα αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ, Margrethe Vestager, δήλωσε ότι η Google μπορεί να χρειαστεί να πουλήσει μέρος της επιχείρησής της, καθώς η όποια «θεραπεία» είναι απίθανο να είναι αποτελεσματική για να σταματήσει τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές.
Η Vestager είπε ότι οι έρευνες θα συνεχιστούν, όσον αφορά στην εισαγωγή, από την Google, ενός συνόλου εργαλείων sandbox για τον αποκλεισμό των cookies τρίτων στον Chrome και το σχέδιό της να σταματήσει να κάνει το αναγνωριστικό διαφήμισης διαθέσιμο σε τρίτους σε smartphone Android.
«Η έρευνα της Κομισιόν επικεντρώνεται σε μια στενή πτυχή της διαφημιστικής μας δραστηριότητας και δεν είναι νέα. Διαφωνούμε με την άποψη της», δήλωσε ο Dan Taylor, αντιπρόεδρος της Google για τις παγκόσμιες διαφημίσεις.
Η ΕΕ συνεργάστηκε στενά με τις αρχές ανταγωνισμού στις Ηνωμένες Πολιτείες και στο Ηνωμένο Βασίλειο.