Η πανδημία του COVID-19 άλλαξε τα μοντέλα εργασίας και οδήγησε πολλές επιχειρήσεις να στραφούν στις virtual συναντήσεις, ώστε να γεφυρώσουν την απόσταση και να συνεχίσουν την πραγματοποίηση των εργασιών τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, το 50% των επιχειρήσεων με 10 ή περισσότερους υπαλλήλους ή αυτοαπασχολούμενους πραγματοποίησαν εξ αποστάσεως συναντήσεις. Μεταξύ των κρατών – μελών, υπήρχε μεγάλη διακύμανση στο ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποίησαν αυτή τη δυνατότητα. Τα μεγαλύτερα μερίδια καταγράφηκαν στη Σουηδία (79,4%) και τη Φινλανδία (78,5%), ακολουθούμενη από τη Δανία (78,0%), τη Μάλτα (68,3%) και την Ιρλανδία (63,6%).
Στην αντίθετη πλευρά της κλίμακας, τα χαμηλότερα μερίδια, όσον αφορά στην πραγματοποίηση virtual meetings από επιχειρήσεις, καταγράφηκαν στη Βουλγαρία (28,2%), στην Ουγγαρία (29,4%), στη Ρουμανία (31,2%), στην Ελλάδα (32,9%) και στη Σλοβακία (35,2%).
Το 2022, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδόν 6 στις 10 επιχειρήσεις (ποσοστό 57,0%) με 10 ή περισσότερους υπαλλήλους ή αυτοαπασχολούμενους, πρόσφεραν και τους τρεις τύπους απομακρυσμένης πρόσβασης στους υπαλλήλους τους.
Όσον αφορά στο μέγεθος των επιχειρήσεων, το 91% των μεγάλων επιχειρήσεων (με 250 ή περισσότερα άτομα) πρόσφεραν και τους τρεις τύπους απομακρυσμένης πρόσβασης, ενώ το ίδιο συνέβη στο 77,2% των μεσαίων επιχειρήσεων (από 50 σε 249 άτομα) και 52,4% των μικρών επιχειρήσεων (από 10 σε 49 άτομα).
Οι μεγάλες επιχειρήσεις ηγούνται σε όλους τους τύπους απομακρυσμένης πρόσβασης. Σχεδόν όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις πρόσφεραν απομακρυσμένη πρόσβαση στο σύστημα email τους (97,2%), σε έγγραφα (π.χ. αρχεία, υπολογιστικά φύλλα, παρουσιάσεις, γραφήματα, φωτογραφίες) (94,0%) και σε επιχειρηματικές εφαρμογές ή λογισμικό (π.χ. πρόσβαση σε συστήματα λογιστικής, πωλήσεων, παραγγελιών, διαχείρισης σχέσεων πελατών (CRM) (92,4%).
Όσον αφορά στις μεσαίες επιχειρήσεις, το 90,9% παρείχε στους υπαλλήλους απομακρυσμένη πρόσβαση στο σύστημα email, το 83,0% στα έγγραφα και το 80,4% στις επιχειρηματικές εφαρμογές. Συγκριτικά, οι μικρές επιχειρήσεις παρείχαν εξ αποστάσεως πρόσβαση σε μικρότερο βαθμό, αφού το 74,8% παρείχαν στους υπαλλήλους τους απομακρυσμένη πρόσβαση στο email, το 60,9% σε έγγραφα και το 57,5% σε εφαρμογές ή λογισμικό της εταιρείας.