Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι θα πρέπει να επιταχύνουν τα έργα γύρω από την αυτοματοποίηση και την τεχνητή νοημοσύνη, εάν θέλουν να ενισχύσουν την αποτελεσματικότητα και να μειώσουν τις λειτουργικές τους δαπάνες (opex), χωρίς να υπάρξει αρνητικός αντίκτυπος στην εμπειρία του πελάτη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη κατά τη διάρκεια του πρόσφατου DSP Leaders World Forum 2023.
Το ερώτημα που έθεσε η δημοσκόπηση, ήταν: «Σε ποιους τομείς θα πρέπει οι DSP (πάροχοι ψηφιακών υπηρεσιών) να δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις για να επιτύχουν μέγιστα κέρδη από την απόδοση;» Μακράν η πιο δημοφιλής επιλογή ήταν η «επιτάχυνση των προσπαθειών γύρω από το AI και τον αυτοματισμό».
Ενώ η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους, η συνεχιζόμενη μετάβαση προς τις cloud-native πρακτικές θεωρείται, επίσης, «κλειδί» για την ενισχυμένη αποτελεσματικότητα, με το 45% των ερωτηθέντων στη δημοσκόπηση να επιλέγει την «ανάπτυξη μιας cloud-native κουλτούρας».
Μία πτυχή οποιουδήποτε μετασχηματισμού στο cloud είναι η αξιολόγηση των υφιστάμενων εργαλείων OSS και BSS, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι καθημερινές λειτουργίες και οι επιχειρηματικές διαδικασίες είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικές και εξορθολογισμένες. Η επιλογή «αναβάθμιση των παραδοσιακών διαδικασιών OSS/BSS» συγκέντρωσε ψήφους από το 41% των ερωτηθέντων.
Ίσως παραδόξως, η επιλογή που σχετιζόταν με την αναζήτηση ευκαιριών «sharing και hosting» με αντιπάλους, προσέλκυσε μόλις το 16% των ερωτηθέντων, υποδηλώνοντας ότι η κοινή χρήση δικτύου μπορεί να μην αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα για τα στελέχη. Η επιλογή «εκτέλεση περισσότερων εργασιών στο public cloud» δεν προσέλκυσε σχεδόν καμία ψήφο, με μόνο το 10%, καθώς φαίνεται πως η χρήση του public cloud δεν έχει απήχηση στα στελέχη του συγκεκριμένου κλάδου.