Μέλος ενός πολύ «κλειστού club» τηλεπικοινωνιακών παρόχων, που προσφέρουν υπηρεσίες «Buy Now, Pay Later», έγινε η Taiwan Mobile.
Το BNPL φαίνεται πως αποτελεί μια στρατηγική επένδυση για τον πάροχο από την Ταϊβάν, καθώς εντάσσεται στο διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που προσφέρει. Η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Momo, μια από τις μεγαλύτερες της Ταϊβάν, αντιπροσώπευε το 30% των λειτουργικών εσόδων της πέρυσι. Τώρα, η εταιρεία στοχεύει να θέσει τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της.
Όσον αφορά στο ποιοι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν ανακοινώσει σχετικές επενδύσεις, επί του παρόντος φαίνεται πως μόνο η du, από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, έχει προχωρήσει σε κάτι τέτοιο. Τον Οκτώβριο του 2022, η Cashew, μια fintech εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες buy now pay later σε καταναλωτές στα ΗΑΕ και τη Σαουδική Αραβία, ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη du, ώστε να προσφέρει λύσεις BNPL για τη χρηματοδότηση αγοράς συσκευών, με αποπληρωμή σε διάστημα 24 μηνών.
Όσον αφορά στο deal της Taiwan Mobile, ο πρόεδρος της εταιρείας, Jamie Lin, δήλωσε ότι ο πάροχος σχεδιάζει να αναπτύξει «telecom financial services», αξιοποιώντας τα περιουσιακά του στοιχεία, όπως τους 6 εκατομμύρια μηνιαίους χρήστες του Momo και τις υπάρχουσες οικονομικές σχέσεις που διαθέτει με τους συνδρομητές της.
Άλλωστε, ο telco επενδύει σε μια υπηρεσία που βρίσκεται ολοένα και περισσότερο στο επίκεντρο, όσον αφορά στην πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών. Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, πήραν πάνω από 180 εκατομμύρια δάνεια BNPL, συνολικής αξίας 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το 2021 – ποσό σχεδόν δεκαπλασιασμένο από το 2019. Η Juniper Research αναφέρει ότι οι παγκόσμιες συναλλαγές BNPL ανήλθαν σε 112 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, ενώ αναμένεται πως θα φτάσουν τα 437 δισεκατομμύρια δολάρια το 2027.
Η Juniper Research αναφέρει ότι ενώ το BNPL επιτρέπει μεγαλύτερη διαφάνεια και ευελιξία, βρίσκεται αντιμέτωπο με το μειονέκτημα της περιορισμένης ρύθμισης και της πιθανότητας απάτης και υπερβολικού δανεισμού. Η εταιρεία αναφέρεται σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2021, η οποία έδειξε ότι το 41% των χρηστών BNPL δυσκολεύτηκε με τις αποπληρωμές.
Αλλά η ίδια σημειώνει ότι το αυξανόμενο ενδιαφέρον οφείλεται στο αυξανόμενο κόστος ζωής και την ζήτηση για φθηνές χρηματοπιστωτικές λύσεις. Αυτό σημαίνει ότι το BNPL θα μπορούσε να αποτελέσει μια ελκυστική επιλογή για ορισμένες τηλεπικοινωνιακές εταιρείες που προσφέρουν τραπεζικές ή υπηρεσίες πληρωμών.