Η αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) είναι σε εγρήγορση για τους τρόπους με τους οποίους ο ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παραβίαση των αντιμονοπωλιακών νόμων και της νομοθεσίας που σχετίζεται με την προστασία των καταναλωτών, όπως έγραψε η πρόεδρος της Αρχής, Lina Khan, σε άρθρο της στους New York Times.
«Αν και αυτά τα εργαλεία είναι νέα, δεν εξαιρούνται από τους υπάρχοντες κανόνες και η FTC θα επιβάλει σθεναρά τους νόμους τους οποίους είμαστε επιφορτισμένοι να διαχειριζόμαστε, ακόμη και σε αυτή τη νέα αγορά», έγραψε, επαναλαμβάνοντας ένα θέμα στο οποίο αναφέρθηκε η υπηρεσία σε κοινή δήλωση που πραγματοποίησε με τρεις άλλους αρμόδιους φορείς, την περασμένη εβδομάδα.
Στο άρθρο της, η Khan αναφέρθηκε στους τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να βλάψει τους καταναλωτές και την αγορά, θεωρώντας ότι θα πρέπει να βρεθούν στο «μικροσκόπιο» των Αρχών. Συνέκρινε το τρέχον σημείο καμπής γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη με την εποχή στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όταν εταιρείες όπως η Facebook και η Google έφτασαν να αλλάξουν για πάντα τις επικοινωνίες, με σημαντικές επιπτώσεις στο απόρρητο των δεδομένων που έγιναν αντιληπτές μετά από χρόνια.
«Αυτό που ξεκίνησε ως ένα επαναστατικό σύνολο τεχνολογιών κατέληξε να συγκεντρώσει τεράστια ιδιωτική εξουσία σε βασικές υπηρεσίες και να κλειδώσει επιχειρηματικά μοντέλα που έχουν εξαιρετικό κόστος για το απόρρητο και την ασφάλειά μας», τόνισε. Ωστόσο, «η τροχιά της εποχής του Web 2.0 δεν ήταν αναπόφευκτη – αντιθέτως, διαμορφώθηκε από ένα ευρύ φάσμα επιλογών πολιτικής. Και τώρα, βρισκόμαστε μπροστά σε μια άλλη στιγμή επιλογών. Καθώς η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης γίνεται πιο διαδεδομένη, οι δημόσιοι αξιωματούχοι έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι αυτή η ιστορία δεν θα επαναληφθεί».
Ένα πιθανό αποτέλεσμα που πρέπει να προσέξουν οι υπεύθυνοι, σύμφωνα με την Khan, είναι να ελέγχουν λίγες, μόνο, εταιρείες τις πρώτες ύλες που απαιτούνται για την ανάπτυξη εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης. Αυτός ο τύπος ελέγχου θα μπορούσε να επιτρέψει στις κυρίαρχες εταιρείες να αξιοποιήσουν τη δύναμή τους για να αποκλείσουν τους αντιπάλους τους, «επιλέγοντας νικητές και ηττημένους, με τρόπους που εδραιώνουν περαιτέρω την κυριαρχία τους».
Η Khan προειδοποίησε, επίσης, ότι τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται για τον καθορισμό των τιμών «μπορούν να διευκολύνουν τη συμπαιγνία που διογκώνει άδικα τις τιμές — καθώς και μορφές ακριβώς στοχευμένων διακρίσεων στις τιμές». «Η FTC είναι καλά εξοπλισμένη με νομική δικαιοδοσία για να χειριστεί τα ζητήματα που φέρνει στο προσκήνιο ο ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας του AI, συμπεριλαμβανομένης της συμπαιγνίας, των μονοπωλίων, των συγχωνεύσεων, των διακρίσεων στις τιμές και των αθέμιτων μεθόδων ανταγωνισμού».
Η Khan προειδοποίησε ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί κίνδυνο γύρω από την εξαπάτηση, δημιουργώντας μηνύματα που δείχνουν αυθεντικά. Σε ό,τι αφορά στις απάτες και τις παραπλανητικές επιχειρηματικές πρακτικές, είπε ότι η σρχή δεν θα εξετάσει μόνο «τους απατεώνες που χρησιμοποιούν αυτά τα εργαλεία, αλλά και τις εταιρείες που τους το επιτρέπουν».
Τέλος, υπογράμμισε ότι οι υφιστάμενοι νόμοι σε σχέση με την ακατάλληλη συλλογή ή χρήση προσωπικών δεδομένων θα ισχύουν για τα σύνολα δεδομένων στα οποία εκπαιδεύονται τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και ότι οι νόμοι που απαγορεύουν τις διακρίσεις θα ισχύουν επίσης σε περιπτώσεις όπου η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιήθηκε για τη λήψη αποφάσεων.