Για το νέο ρόλο της Θεσσαλονίκης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη στους τομείς της βιομηχανίας, της τεχνολογίας και των logistics συζήτησαν η Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), ο Αναστάσιος Τζήκας, Πρόεδρος της ΔΕΘ – HELEXPO, ο Νικόλας Λαμπρογεώργος, Senior Account Manager, Public Sector Greece & Cyprus, στην Cisco Hellas και ο Αθανάσιος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος στην εταιρεία Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), στο πλαίσιο του 8oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26 – 29 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Ο Αναστάσιος Τζήκας απάντησε πως «η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα πιο ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η πόλη μαζί με το λιμάνι. Μπορεί να κάνει τη Θεσσαλονίκη αυτό που ήταν κάποτε, εξωστρεφή και πολυπολιτισμική, μια πόλη – κέντρο στα Βαλκάνια, ένα τεχνολογικό hub σε ολόκληρη την Ευρώπη, μια μητροπολιτική πόλη. Η τοποθεσία ενός πράγματος καθορίζει και το μέλλον του».
Ο Νικόλας Λαμπρογεώργος επικεντρώθηκε στη γεωπολιτική θέση της Θεσσαλονίκης επισημαίνοντας πως «οι συνεχείς επενδύσεις επαναπροσδιορίζουν τη θέση της πόλης και τραβούν κι άλλες επενδύσεις» και πως «υπάρχει πλέον στην πόλη ένα στελεχιακό δυναμικό υψηλού επιπέδου».
Ο Αθανάσιος Λιάγκος αναφέρθηκε στη σημασία των «κρουαζιερόπλοιων» και στη σχέση τους με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. «Η Θεσσαλονίκη έχει μπει στο χάρτη της παγκόσμιας αγοράς. Ως λιμάνι, πλέον, το βλέπουμε. Με την κρουαζιέρα επιμηκύνεται η τουριστική περίοδος. Από τα κρουαζιερόπλοια κατεβαίνουν χιλιάδες επιβάτες στην πόλη. Καταλαβαίνετε τι αφήνουν στην πόλη μας. Υπάρχει οικονομική ευτυχία στην πόλη» είπε διασαφηνίζοντας πως «θα πρέπει να υπάρξει και υλικοτεχνική υποδομή για να προλάβουμε τις εξελίξεις. Θέλουμε τη Θεσσαλονίκη να είναι σημείο αναφοράς στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στην τεχνολογία και στην καινοτομία».
Η Λουκία Σαράντη, από τη μεριά της, τόνισε πως «η Βιομηχανία είναι ισχυρός πυλώνας της οικονομίας. Η Ελλάδα έχει ήδη δημιουργήσει εθνική στρατηγική για τη βιομηχανία. Σήμερα είναι ένα μικρό θαύμα για τις βιομηχανίες που παρέμειναν ζωντανές μετά τη δεκαετή κρίση και μετά την πανδημία».
Τη συζήτηση συντόνισε η δημοσιογράφος στο Grtimes.gr, Μαρία Σαμολαδά.