To Growth hacking είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα σύνολο τεχνικών και στρατηγικών που χρησιμοποιούνται από νεοσύστατες επιχειρήσεις αλλά και μεγάλες εταιρείες για την επίτευξη ταχείας και εκθετικής ανάπτυξης σε σύντομο διάστημα. Συνήθως περιλαμβάνει έναν συνδυασμό τεχνικών marketing, ανάπτυξης προϊόντων και ανάλυσης δεδομένων, με έμφαση στον εντοπισμό και την αξιοποίηση νέων και καινοτόμων καναλιών για την απόκτηση και τη διατήρηση πελατών.
Το Growth Hacking συνδέεται συχνά με τη χρήση ψηφιακών καναλιών marketing, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το e-mail marketing και η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), καθώς και με τον πειραματισμό βάσει δεδομένων και τη βελτιστοποίηση των ποσοστών μετατροπών (CR). Ο στόχος είναι να εντοπιστούν και να αξιοποιηθούν οι πιο αποτελεσματικές τακτικές για την προώθηση της ανάπτυξης και την κλιμάκωση της επιχείρησης το συντομότερο δυνατό.
Ενώ οι τεχνικές Growth Hacking μπορεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματικές, απαιτούν επίσης υψηλό βαθμό δημιουργικότητας, πειραματισμού και ανάληψης κινδύνων καθώς και βαθιά κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών και της υποκείμενης δυναμικής της Aγοράς.
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τεχνικές ανάπτυξης hacking για να οδηγήσετε την ανάπτυξη και την επιτυχία στην επιχείρησή σας στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικές που πρέπει να λάβετε υπόψη:
Βελτιστοποιήστε τον ιστότοπό σας: Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς το χρήστη, ανταποκρίνεται σε κινητά τηλέφωνα και φορτώνεται γρήγορα για να εξασφαλίσετε μια θετική εμπειρία χρήστη. Χρησιμοποιήστε A / B testing για να βελτιστοποιήσετε το σχεδιασμό, τη διάταξη και το αντίγραφο του ιστότοπού σας για να βελτιώσετε τα ποσοστά μετατροπών σας.
Αξιοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Προσδιορίστε σε ποιες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι πιο ενεργό το κοινό-στόχος σας και αναπτύξτε μια στρατηγική marketing κοινωνικών μέσων για να αλληλεπιδράσετε μαζί τους. Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προωθήσετε τα προϊόντα σας, να προσφέρετε εκπτώσεις και προσφορές και να δημιουργήσετε μια κοινότητα γύρω από το brand σας.
Κάντε focus στη διατήρηση πελατών: Ενθαρρύνετε τις επαναλαμβανόμενες αγορές προσφέροντας προγράμματα αφοσίωσης, προγράμματα παραπομπής και εξατομικευμένες προτάσεις με βάση προηγούμενες αγορές. Χρησιμοποιήστε το e-mail marketing για να παραμείνετε σε επαφή με τους πελάτες και να προσφέρετε αποκλειστικές εκπτώσεις και προσφορές.
Χρησιμοποιήστε marketing βάσει δεδομένων: Αναλύστε τα δεδομένα των πελατών σας για να εντοπίσετε μοτίβα και τάσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να στοχεύσετε τις προσπάθειές σας marketing πιο αποτελεσματικά. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Analytics, χάρτες θερμότητας και έρευνες καταναλωτών, για να αποκτήσετε πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά και τις προτιμήσεις των πελατών σας.
Συνεργαστείτε με influencers: Βρείτε τους γύρω από τον κύκλο σας και συνεργαστείτε μαζί τους για να προωθήσετε τα προϊόντα σας. Το Influencer marketing μπορεί να είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό στη δημιουργία φήμης και στην αύξηση των πωλήσεων, ειδικά εάν ο influencer έχει μεγάλο και αφοσιωμένο κοινό.
Προσφέρετε εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών: Βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες σας αισθάνονται πολύτιμοι και ότι τους εκτιμάτε, προσφέροντας εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών. Απαντήστε άμεσα σε ερωτήσεις και παράπονα, προσφέρετε επιστροφές χρημάτων και προϊόντων και προχωρήστε πέρα από τα καθιερωμένα για να ξεπεράσετε τις προσδοκίες τους.
Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα του τρόπου με τον οποίο οι κολοσσοί αλλά και εταιρείες του Ηλεκτρονικού Εμπορίου έχουν χρησιμοποιήσει τεχνικές Growth Hacking για να προωθήσουν την ανάπτυξη και την επιτυχία:
Dropbox – Referral Marketing:
Το Dropbox, μια υπηρεσία φιλοξενίας και κοινής χρήσης αρχείων, χρησιμοποίησε ένα πρόγραμμα παραπομπής για να οδηγήσει την ανάπτυξη. Προσέφερε επιπλέον αποθηκευτικό χώρο σε χρήστες που παρέπεμψαν τους φίλους τους στην υπηρεσία. Αυτό το πρόγραμμα αποδείχθηκε εξαιρετικά αποτελεσματικό, οδηγώντας στο 60% της αύξησης των χρηστών τους σε μόλις 15 μήνες.
Amazon – Εξατομικευμένες προτάσεις:
Η Amazon, η μεγαλύτερη πλατφόρμα Ηλεκτρονικού Εμπορίου στον κόσμο, χρησιμοποιεί εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων για την αύξηση των πωλήσεων. Αναλύει δεδομένα χρηστών για να προτείνουν προϊόντα που είναι πιθανό να ενδιαφέρουν τους χρήστες με βάση το ιστορικό περιήγησης και αγορών τους. Αυτό ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην αύξηση των πωλήσεων και της αφοσίωσης των πελατών.
Zara – Γρήγορη μόδα και κοινωνικά μέσα:
Η Zara, o παγκόσμιος λιανοπωλητής μόδας, χρησιμοποιεί μια στρατηγική γρήγορης μόδας για να φέρει γρήγορα νέα προϊόντα στην αγορά και να παραμείνει στην κορυφή των τελευταίων τάσεων της μόδας. Χρησιμοποιεί επίσης τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσει θόρυβο και να προωθήσει τα προϊόντα της. Για παράδειγμα, χρησιμοποιεί το Instagram για να παρουσιάσει τις τελευταίες συλλογές της και να ενθαρρύνει τους πελάτες να μοιραστούν τις δικές τους φωτογραφίες φορώντας ρούχα Zara.
Glossier: Content marketing για αύξηση πωλήσεων
Η Glossier, μια εταιρεία ομορφιάς και περιποίησης της επιδερμίδας, χρησιμοποιεί το content marketing για να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα του brand και να αυξήσει τις πωλήσεις. Δημιουργεί αναρτήσεις ιστολογίου, περιεχόμενο social media και newsletters ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που προσφέρουν συμβουλές ομορφιάς και προτάσεις προϊόντων. Αυτό βοήθησε να καθιερωθεί η Glossier ως αξιόπιστη εταιρεία στον κλάδο της ομορφιάς και να αυξηθεί η αφοσίωση των πελατών.