Οι ελλείψεις εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τους παρόχους, ωθώντας τους να στραφούν στον ανακατασκευασμένο εξοπλισμό. Αυτό προκύπτει από έρευνα που δημοσιεύθηκε από την TXO, εταιρεία που -θα πρέπει να σημειωθεί πως- δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο τομέα.
Σύμφωνα με τη μελέτη, το 85% των παρόχων δήλωσε ότι τα χρονοδιαγράμματα των project που «τρέχουν» έχουν διαταραχθεί λόγω των προβλημάτων στην αλυσίδα εφοδιασμού, με το 34% να αντιμετωπίζει καθυστερήσεις έξι μηνών ή παραπάνω. Την ίδια στιγμή, αυξάνονται και τα κόστη, με το 54% να αναφέρεται σε αυξήσεις τιμών της τάξης του 11-30%.
Επιπρόσθετα, το 42% των παρόχων ισχυρίζεται ότι η ικανοποίηση των πελατών έχει διακυβευτεί και ότι το 39% ότι έχει δει να επηρεάζονται τα έσοδα. Το 45% προειδοποίησε ότι έχουν υπάρξει επιπτώσεις και στην απόδοση του δικτύου.
«Η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας έχει σημαντικό αντίκτυπο στους παγκόσμιους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, από καθυστερήσεις στην προμήθεια νέου εξοπλισμού έως αυξήσεις του κόστους. Είναι σαφές ότι αυτό βλάπτει τις νέες επιχειρηματικές διαδικασίες, τα έσοδα, την απόδοση του δικτύου και την ικανοποίηση των πελατών», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της TXO, Darren Pearce.
«Ταυτόχρονα, οι πάροχοι βρίσκονται υπό πίεση να επεκτείνουν τη συνδεσιμότητα και να επιτύχουν τους κυβερνητικούς στόχους για την ανάπτυξη δικτύων 5G και οπτικών ινών. Ενώ πολλοί είναι επιφυλακτικοί σε σχέση με την κλιμάκωση της διάθεσης του εξοπλισμού, λόγω των τεράστιων καθυστερήσεων και των δαπανών στην αλυσίδα εφοδιασμού, οι επερχόμενες κυβερνητικές προθεσμίες τους ασκούν πρόσθετη πίεση για να βρουν εναλλακτικές».
Η έρευνα της TXO διαπίστωσε ότι το 38% των παρόχων πραγματοποιεί αγορές στην αγορά ανακατασκευασμένου εξοπλισμού, σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις. Το 32% είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν χρησιμοποιεί την κυκλική οικονομία, αλλά το εξετάζει.
Ενώ η βιωσιμότητα αποκτά μεγαλύτερη σημασία, τα κόστη εξακολουθούν να είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για την επιλογή προμηθευτών, με το 92% των ερωτηθέντων να αναφέρουν το κόστος ως κύριο παράγοντα. Ακολουθούν οι χρόνοι παράδοσης (83%) και η φήμη της εταιρείας (58%). Ένα 55% θεωρεί τη βιωσιμότητα σημαντική, αν και η TXO ισχυρίζεται ότι αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση.
Το γεγονός ότι τα κόστη εξακολουθούν να είναι βασικός παράγοντας, λειτουργούν, επίσης, προς όφελος της κυκλικής οικονομίας. Καθώς τα προβλήματα της αλυσίδας εφοδιασμού οδηγούν σε αυξήσεις των τιμών, το 82% των παρόχων είπε ότι θα εξετάσουν το ενδεχόμενο ανακατασκευασμένων κιτ, εάν αυτό θα τους βοηθούσε να περιορίσουν το κόστος.
«Με την ένταξη στην κυκλική οικονομία και την αγορά μεταχειρισμένου εξοπλισμού αντί για νέο, οι φορείς εκμετάλλευσης δικτύων μπορούν να αποφύγουν τη μακρά αναμονή για νέο εξοπλισμό, να εξοικονομήσουν χρήματα και να επιταχύνουν την ανάπτυξη, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς στόχους», δήλωσε ο Pearce.