Περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος στη Μεγάλη Βρετανία δεν έχουν πληροφορηθεί για τα φθηνά πακέτα ευρυζωνικότητας, σύμφωνα με νέα έκθεση της Ofcom. Η ρυθμιστική Αρχή ανησυχεί ότι οι Βρετανοί δεν λαμβάνουν την κατάλληλη ενημέρωση, όσον αφορά στη μετάβαση στα λεγόμενα κοινωνικά τιμολόγια – πακέτα χαμηλού κόστους που προσφέρονται με προνομιακή τιμή, μεταξύ 10 και 20 £ το μήνα.
Η Ofcom αναφέρει ότι εκατομμύρια οικογένειες θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν περίπου 200 £ ετησίως, μετά από τη μετάβαση τους σε αυτά τα τιμολόγια. Αν και η υιοθέτηση τους έχει τετραπλασιαστεί από τον Ιανουάριο του περασμένου έτους, φαίνεται πως η πλειονότητα των Βρετανών δεν εκμεταλλεύεται τα συγκεκριμένα πακέτα. Ένας από τους κύριους λόγους, σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή, είναι ότι δεν υπάρχει η κατάλληλη ενημέρωση για αυτά.
Τα μειωμένα κοινωνικά τιμολόγια επιτρέπουν στα νοικοκυριά του Ηνωμένου Βασιλείου που λαμβάνουν κάποια συγκεκριμένα επιδόματα, να πληρώνουν λιγότερα για πρόσβαση στο διαδίκτυο και τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα. Στους παρόχους που προσφέρουν τέτοια πακέτα περιλαμβάνονται οι BT, EE, SMARTY, Community Fibre, NOW, Sky, Virgin Media, KCOM, Hyperoptic, G Network και VOXI. Η Ofcom προτρέπει, επίσης, τις TalkTalk και O2 να ενταχθούν στα κοινωνικά τιμολόγια.
Σύμφωνα με την Ofcom, περίπου 4,3 εκατομμύρια νοικοκυριά στη Μεγάλη Βρετανία θα μπορούσαν να αποκτήσουν φθηνότερη ευρυζωνική σύνδεση, αλλά μόλις 220.000 άτομα -ή το 5% των νοικοκυριών- έχουν επί του παρόντος εγγραφεί για να λαμβάνουν τις μειωμένες τιμές. Καταναλωτικές οργανώσεις προτρέπουν τους Βρετανούς να δουν τα διαθέσιμα πακέτα και να επιλέξουν εκείνο που καλύπτει τις ανάγκες τους – δεδομένου και του αυξημένου κόστους ζωής.
Εκτός από τις πολύ πιο προσιτές τιμές, τα κοινωνικά τιμολόγια προσφέρονται, συνήθως, με βραχυπρόθεσμες συμβάσεις. Επιπλέον, δεν υπάρχουν τέλη πρόωρης διακοπής – έτσι, οι πολίτες που τα χρησιμοποιούν δεν είναι «συνδεδεμένοι» με τα συμβόλαια τους, σε περίπτωση που αλλάξουν οι συνθήκες της ζωής τους, οπότε μπορούν να διακόψουν χωρίς να αναγκαστούν να πληρώσουν κάποιο πρόστιμο.
Ένα στα τρία βρετανικά νοικοκυριά αντιμετωπίζει πρόβλημα με την παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, γεγονός που αντικατοπτρίζει τις συνεχιζόμενες κοινωνικές πιέσεις. Η αρμόδια ρυθμιστική Αρχή τονίζει ότι περισσότερα από τα μισά νοικοκυριά που πληρούν τις προϋποθέσεις, συνεχίζουν να αγνοούν τα κοινωνικά τιμολόγια.