Οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι έχουν διάφορους τρόπους να ενισχύσουν τις μελλοντικές τους ευκαιρίες, από το gaming μέχρι το online video, τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και το eHealth. Αλλά, όπως αναφέρει έρευνα της Omdia, θα συνεχίσουν να νιώθουν την «πίεση» από τους hyperscalers του Big Tech.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, που φέρει τον τίτλο «Quantifying the Consumer Telco Opportunity 2023», ενώ οι πάροχοι έχουν ήδη επενδύσει σε τομείς γύρω από την τηλεόραση και το online video και παρά το ότι υπάρχουν και άλλες αγορές που θα μπορούσαν να εξερευνήσουν, ο ανταγωνισμός με τους hyperscalers είναι «μη ρεαλιστικός».
Οι παραδοσιακές τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, όπως τα mobile data, η συνδρομητική τηλεόραση και οι ευρυζωνικές συνδέσεις, παραμένουν οι μεγαλύτερες πηγές εσόδων για τους telcos. Ωστόσο, η Omdia σημειώνει ότι οι ταχέως αναπτυσσόμενες μη παραδοσιακές κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων, του «έξυπνου σπιτιού» και της ψηφιακής μουσικής, θα φτάσουν σε αξία τα 513 δισ. δολάρια έως το 2027. Από αυτές, οι δύο μεγαλύτεροι τομείς είναι τα παιχνίδια και το online video.
Αλλά η έρευνα τονίζει πως στον ορίζοντα υπάρχει η Google, η Amazon, η Meta και η Apple και πως ένας άμεσος ανταγωνισμός μαζί τους δεν θα είναι μια λογική απόφαση. Ως εκ τούτου, οι εταιρικές σχέσεις είναι κρίσιμες. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη αναφορά, όσο περισσότεροι πάροχοι επενδύουν ενεργά σε έναν δεδομένο τομέα -μεταξύ άλλων και μέσω συνεργασιών- τόσο μεγαλύτερο αντίκτυπο μπορούν να έχουν. Αυτό μεταφράζεται σε ένα δυνητικά μεγαλύτερο κομμάτι των συνολικών εσόδων της αγοράς.
«Σε πολλούς τομείς, οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες θα πρέπει να αποδεχθούν ότι ο μετωπικός ανταγωνισμός με τους hyperscalers δεν είναι ρεαλιστικός και ότι η ανάπτυξη συνεργασιών με τέτοιους παίκτες δεν αποτελεί μόνο μια πιο ρεαλιστική λύση, αλλά θα χρησιμεύσει, επίσης, για την ενίσχυση των προϊόντων και των brands τους», υπογράμμισε ο Jonathan Doran, principal analyst, digital consumer operator strategy στην Omdia.
«Οι πάροχοι πρέπει να κοιτάξουν πέρα από τα δεδομένα και να διαφοροποιηθούν σε παρακείμενες ψηφιακές αγορές, ώστε να επιτρέψουν τη συνεχή ανάπτυξη» των δραστηριοτήτων τους που στοχεύουν την καταναλωτική αγορά», πρόσθεσε ο Doran. «Η υιοθέτηση σωστής στρατηγικής και επιχειρηματικού μοντέλου προώθησης στην αγορά κάθε μεμονωμένου τομέα υπηρεσιών, θα είναι κρίσιμη για την επίτευξη της ισορροπίας μεταξύ της επιτυχίας στην αγορά και του μετριασμού του χρηματοοικονομικού κινδύνου».