Στην παρουσία της Huawei στην ελληνική αγορά -που φτάνει, πλέον, τις δύο δεκαετίες- αναφέρθηκε ο Radosław Kędzia, Vice President, Huawei CEE & Nordic Europe Region, κατά τη διάρκεια συζήτησης με Έλληνες δημοσιογράφους, στο περιθώριο του φετινού Mobile World Congress 2023 που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη από τις 27 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαρτίου.
Ο Radoslaw Kedzia εργάζεται στη Huawei από το 2008 και ανέλαβε τη θέση του Vice President για την περιοχή CEE & Nordic Europe Region στο δεύτερο εξάμηνο του 2019, αποτελώντας το πρώτο διευθυντικό στέλεχος από την Ευρώπη που ανέλαβε θέση General Manager. Πριν από την καριέρα του στην εταιρεία, εργάστηκε στην Πολωνία για την PTC και την TPSA και αργότερα, από το 1999, σε διεθνείς, τεχνικές και διευθυντικές θέσεις για την Ericsson, τη Safaricom και τη Siemens σε διάφορες χώρες, όπως η Κένυα, το Ισραήλ, η Μεγάλη Βρετανία, η Ισπανία και η Τσεχία.
Σύμφωνα με τον κ. Kędzia η εταιρεία στοχεύει σε «μακράς διάρκειας» σχέσεις με τους συνεργάτες της. Χαρακτήρισε την Ελλάδα ως μια αγορά με μεγάλη αξία για την Huawei, «με πολλές επιτυχίες στο παρελθόν» και ελπίζοντας σε μια παρόμοια πορεία -και επιτυχία- και στο μέλλον. Άλλωστε, η κινεζική εταιρεία δραστηριοποιείται στη χώρα μας μέσω μιας σειράς από projects, όπως εκείνα γύρω από τις startups αλλά και με έργα που εστιάζουν στον τομέα της εκπαίδευσης. «Και θα συνεχίσουμε, η δέσμευσή μας είναι σταθερή σαν βράχος», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Άλλωστε, σε αυτό το πλαίσιο, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, ο Διοικητής της ΔΥΠΑ, Σπύρος Πρωτοψάλτης και ο CEO Balkan Region Huawei, Ren Fujun, προχώρησαν στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με στόχο την προώθηση της συνεργασίας των δύο φορέων, ώστε να γεφυρωθεί το κενό μεταξύ γνώσεων και δεξιοτήτων Τεχνολογιών Πληροφοριών και Επικοινωνιών. Ειδικότερα, η συμφωνία περιλαμβάνει την εκπαίδευση 500 άνεργων γυναικών σε βασικές γνώσεις ΤΠΕ και κύκλους μαθημάτων από πιστοποιημένους συνεργάτες της Huawei (Huawei Certified ICT Associates), με πιστοποίηση μετά από σχετικές εξετάσεις.
Ο κ. Kędzia αναφέρθηκε και στο θέμα των συνεργασιών. «Αν θέλεις να πας γρήγορα, πας μόνος σου. Αν θέλεις να πας μακριά, πηγαίνεις με παρέα». «Εκτιμούμε τους συνεργάτες μας και θέλουμε να χτίσουμε μακροχρόνιες και αξιόπιστες συνεργασίες», σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως η εταιρεία διατηρεί μια πληθώρα συνεργασιών σε κάθε χώρα που δραστηριοποιείται. Προσαρμόζεται, παράλληλα, στις προσδοκίες της αγοράς, αποτελώντας μια «από τις πιο καινοτόμες εταιρείες» στον κλάδο. Συμπλήρωσε πως η Huawei αποτελεί έναν πελατοκεντρικό οργανισμό, με στόχο την ετοιμότητα σε σχέση με την παροχή των βέλτιστων λύσεων.
«Ο λόγος που προσφέρουμε ένα τόσο ευρύ χαρτοφυλάκιο είναι για να μπορεί να δει ο καθένας τι είδους ψηφιακά βήματα προς τα εμπρός μπορεί να κάνει», τόνισε, αναφερόμενος και στα δίκτυα πέμπτης γενιάς και δηλώνοντας πως «το 5G προσφέρει μεγάλη χωρητικότητα, μικρή καθυστέρηση και υψηλό throughput, αλλά το πώς μπορείς να τα εκμεταλλευτείς αυτά μπορεί να παρουσιάσει δυσκολίες για τους παρόχους, σε σχέση με το monetization και την εφαρμογή τους στην αγορά». «Θα πρέπει να είμαστε υπομονετικοί, το είδαμε και με το 4G, η απορρόφηση από την αγορά απαιτεί χρόνο».
Αναφερόμενος στο 5.5G, υποστήριξε πως «δεν περιμένουμε να γίνει αύριο, κάθε αγορά είναι διαφορετική, οι προσδοκίες κάθε καταναλωτή είναι διαφορετικές, όπως και η υιοθέτηση κάθε τεχνολογίας». Σε κάθε περίπτωση, η Huawei θέλει να είναι προετοιμασμένη. Άλλωστε, κατά τη διάρκεια του MWC23, πραγματοποίησε και το «5.5G Is Coming Summit», όπου υποστήριξε πως το 5.5G αποτελεί μια απαραίτητη και φυσική εξέλιξη του 5G, κάτι με το οποίο «συμφωνεί ομόφωνα» ο κλάδος. Η εταιρεία κάλεσε για σαφείς οδικούς χάρτες σε σχέση με το standardization, ξεκάθαρη στρατηγική για το φάσμα και μια σταθερή και ομαλή πορεία προς αυτό, ώστε να υπάρξει και η μέγιστη απόδοση των επενδύσεων.
Όσον αφορά στην τρέχουσα εικόνα γύρω από τις δραστηριότητες της Huawei, ο κ. Kędzia δήλωσε πως «οι εποχές είναι δύσκολες» αλλά η εταιρεία είναι σε θέση να προσφέρει τις λύσεις που αναπτύσσει στους πελάτες της, κάτι «που αποτελεί και ευθύνη μας». «Και αυτό γιατί εκείνοι που βασίζονται σε εμάς πρέπει να είναι σε θέση να συνεχίσουν τις δραστηριότητες τους». «Είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε να συνεχίσουμε να τους τροφοδοτούμε με τα προϊόντα μας». Σε κάθε περίπτωση πάντως, όσον αφορά στο θέμα των προκλήσεων, υπογράμμισε πως «αν ήταν εύκολο, θα ήταν βαρετό» και τόνισε πως ο μόνος τρόπος για να μην αντιμετωπίσεις προκλήσεις, είναι να μην κάνεις τίποτα.
Αποστολή στη Βαρκελώνη: Πέτρος Κυπραίος. Επιμέλεια κειμένου: Χρήστος Κοτσακάς