Ένα πολύ ισχυρό brand, το οποίο θα πρέπει να διατηρηθεί στην ελληνική αγορά, χαρακτήρισε την Cosmote η Dominique Leroy, Board Member της Deutsche Telekom, υπεύθυνη για την Ευρώπη, κατά τη διάρκεια συνάντησης με Έλληνες δημοσιογράφους στο περιθώριο του φετινού Mobile World Congress που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη. Και αυτό παρά το ότι, όπως σημείωσε, έχει υπάρξει πολύ συζήτηση για το αν θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί το brand της Telekom στην Ελλάδα.
Για το θέμα που έχει προκύψει τελευταία, σε σχέση με το αν οι OTT θα πρέπει να καλύψουν μέρος του κόστους για τις επενδύσεις στις τηλεπικοινωνιακές υποδομές, η κα. Leroy τόνισε πως, αυτή τη στιγμή, υπάρχει ένας μικρός αριθμός «παικτών» που είναι υπεύθυνοι για ένα πολύ μεγάλο μέρος της κίνησης δεδομένων, με τις συγκεκριμένες εταιρείες να έχουν μηδενικό κίνητρο για να αναζητήσουν τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να μειώσουν τη κίνηση – η οποία διπλασιάζεται κάθε χρόνο.
Σημείωσε πως, όταν μιλάμε για «fair share», αυτό αφορά, αρχικά, στο να έχουν επίγνωση οι OTT της ποσότητας των δεδομένων που στέλνουν μέσω των τηλεπικοινωνιακών δικτύων, ώστε να εντοπίσουν τρόπους για να τη μειώσουν και, συνεπακόλουθα, να συνεισφέρουν στην περικοπή της ενέργειας που απαιτείται. Κατά δεύτερον, θα είναι δικαιότερο αυτοί οι μεγάλοι «παραγωγοί δεδομένων» να συνεισφέρουν στην ανάπτυξη των δικτύων, οπότε, σύμφωνα με την ίδια, θα πρέπει να βρεθεί τρόπος να καλύψουν μέρος του κόστους – κάτι που αφορά μόνο στους μεγάλους παίκτες. Υπογράμμισε, χαρακτηριστικά, πως τα χρήματα δεν θα πάνε στους μετόχους των παρόχων, αλλά κατευθείαν σε επενδύσεις.
Η κα. Leroy ανέφερε πως η στρατηγική ανάπτυξης για τον OTE αφορά στο monetization της νέας τεχνολογίας, του fiber, του 5G, και γενικότερα των επενδύσεων σε υποδομές. Στο B2B κομμάτι, «υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες», όπως και στις λεγόμενες νέες αγορές, όπου ο ΟΤΕ δραστηριοποιείται με προτάσεις όπως το Payzy – πράγματα που, σύμφωνα με την ίδια, οδηγούν το brand σε νέες κατευθύνσεις. «Δεν είναι μόνο οι τηλεπικοινωνίες. Μπορώ να αγοράσω πράγματα μέσω της Cosmote, να πραγματοποιήσω πληρωμές, να πάρω delivery προϊόντων κτλ. Αυτό «δημιουργεί μια άλλη σχέση και όσο ο καταναλωτής έχει στη διάθεση του σχετικές υπηρεσίες, τόσο θα κάνει engage με την Cosmote και θα μένει σε αυτήν», είπε χαρακτηριστικά.
Στην Ελλάδα, η εταιρεία επενδύει στο fiber κεφάλαια που έχουν ήδη ανακοινωθεί και θα φτάσουν τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ, με το δίκτυο οπτικών ινών να ξεπερνά πλέον το 1 εκατομμύριο σπίτια. Η κα. Leroy στάθηκε και στις επενδύσεις που πραγματοποιεί η DT γύρω από το hardware που φτάνει στα σπίτια των καταναλωτών, όπως τα router, ώστε να ενσωματώνουν τα νεότερα χαρακτηριστικά. Για τα πρόσφατα σενάρια γύρω από μια πιθανή πώληση του ΟΤΕ, η ίδια είπε πως αποτελούν fake news, τονίζοντας, σε κάθε περίπτωση, τη σημασία που έχει η ελληνική αγορά για τον γερμανικό όμιλο – εξ ου και οι μεγάλες επενδύσεις που πραγματοποιούνται. Στο ίδιο πλαίσιο και απαντώντας σε σχετική μας ερώτηση για το αν η DT θα εξέταζε μια πλήρη εξαγορά του ΟΤΕ (ακολουθούμενη από έξοδό του από το ΧΑΑ), η κα. Leroy ξεκαθάρισε ότι κάτι τέτοιο δεν βρίσκεται στα πλάνα της DT και η όποια αύξηση του μεριδίου της στον ΟΤΕ θα προέλθει μέσω του ανακοινωμένου προγράμματος share buyback.
Το υψηλόβαθμο στέλεχος της DT αναφέρθηκε και στα campus networks κινητής που έχει υλοποιήσει η εταιρεία, τα οποία φτάνουν τα τρία στην Ελλάδα. Τα συγκεκριμένα δίκτυα προσφέρουν, μεταξύ άλλων, και τα λεγόμενα digital twins, μέσω των οποίων μια επιχείρηση μπορεί να κάνει και virtualization. Όσον αφορά στα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού, ανέφερε πως ο όμιλος προτιμά τις συνεργασίες με integrators και πως δεν είναι στα πλάνα η εξαγορά κάποιας τέτοιας εταιρείας. Για τα δίκτυα πέμπτης γενιάς, δήλωσε πως αυτά θα προσφέρουν περισσότερα use cases στο B2B, ενώ, στο B2C, το 5G θα συνεισφέρει στην ενίσχυση της κάλυψης του δικτύου και της χωρητικότητας. Παράλληλα, σε κάποιες χώρες αναμένεται και η παροχή Fixed Wireless Access, κυρίως για απομακρυσμένες περιοχές.
Αποστολή στη Βαρκελώνη: Δημήτρης Σκιάννης. Επιμέλεια κειμένου: Χρήστος Κοτσακάς