Οι ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να επεκτείνονται στην ΕΕ, όπως δείχνουν τα στοιχεία από την τελευταία ετήσια έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα μέσω της Eurostat.
Το 2022, το 91% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο, εκ των οποίων το 75% αγόρασε ή παράγγειλε αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών αγορών αυξήθηκε από 55% το 2012 σε 75% το 2022, σημειώνοντας αύξηση 20 ποσοστιαίων μονάδων.
Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του Διαδικτύου που αγόρασαν ή παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες μέσω του Διαδικτύου το 2022 καταγράφηκαν στην Ολλανδία (92%), στη Δανία (90%) και την Ιρλανδία (89%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% πραγματοποίησε αγορές μέσω του Διαδικτύου στη Βουλγαρία (49%).
Μεταξύ 2012 και 2022, η ανάπτυξη ήταν ιδιαίτερα σημαντική στην Εσθονία (+47 ποσοστιαίες μονάδες), την Ουγγαρία (+43 ποσοστιαίες μονάδες), την Τσεχία και τη Ρουμανία (+41 ποσοστιαίες μονάδες).
Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Eurostat, το 69,84% των χρηστών Internet έκαναν αγορές από το διαδίκτυο μέσα στο 2022, έναντι 68,52% το 2021 και 58,93% το 2020. Σημειώνεται πως, μέχρι το 2019, τα αντίστοιχα ποσοστά ήταν κάτω από 50%.
Το 2022, οι πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές αγαθών ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (παραγγελίες από το 42% των χρηστών του Διαδικτύου). Μετά από αυτά, οι 5 πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές φυσικών αγαθών πραγματοποιήθηκαν σε παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες fast-food και υπηρεσίες catering (19%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (17%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (16%), και έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες και αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων), και τα δύο με 14%.
Το 2022, μεταξύ των χρηστών του διαδικτύου στην ΕΕ, το 21% χρησιμοποίησε πλατφόρμες συνεργατικής οικονομίας για να παραγγείλει ή να αγοράσει φυσικά αγαθά από άλλα άτομα, ενώ το 6% νοίκιασε καταλύματα, το 1% χρησιμοποίησε υπηρεσίες μεταφοράς και κάτω από το 1% παρήγγειλε οικιακές υπηρεσίες μέσω τέτοιων πλατφορμών.
Τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών και 35-44 ετών είχαν μεγαλύτερη από το μέσο όρο τάση για αγορά αγαθών, με μερίδιο 29% των χρηστών του διαδικτύου για κάθε κατηγορία.