Ο Greg Peters, co-CEO του Netflix, έδωσε τη δική του απάντηση στις απαιτήσεις που έχουν προβάλει οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, σύμφωνα με τις οποίες οι OTT θα πρέπει να συνεισφέρουν στις επενδύσεις για τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές. Σημείωσε, δε, ότι η αυξανόμενη χρήση του Διαδικτύου αποτελεί στην πραγματικότητα μια τεράστια ευκαιρία για όλους τους ενδιαφερόμενους.
«Ορισμένοι από τους συνεργάτες μας ISP έχουν προτείνει τη φορολόγηση των εταιρειών ψυχαγωγίας για την επιδότηση της υποδομής του δικτύου τους. Όμως, όπως είπε χθες ο Επίτροπος Breton, αυτό δεν πρέπει να είναι μια δυαδική επιλογή μεταξύ των μεγάλων εταιρειών τηλεπικοινωνιών ή ψυχαγωγίας», είπε ο Peters, κατά τη διάρκεια ομιλίας του, στο πλαίσιο του MWC23. Σε αυτό το σημείο, ο Peters αναφερόταν σε σχόλια του Επιτρόπου Thierry Breton, ο οποίος ανέφερε ότι ακολουθεί μια «open-minded» προσέγγιση στο θέμα του «fair share».
Ο Peters επισήμανε ότι το Netflix έχει επενδύσει σε περιεχόμενο περισσότερα από 60 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στα τελευταία πέντε χρόνια, κάτι που ισοδυναμεί με περισσότερο από το 50 τοις εκατό των εσόδων του σε αυτό το χρονικό διάστημα.
«Ορισμένοι από τους ISP ανησυχούν για το αυξανόμενο κόστος, αλλά ας δούμε τα στατιστικά: η επισκεψιμότητα στο Διαδίκτυο αυξάνεται σταθερά γύρω στο 30 τοις εκατό ετησίως τα τελευταία πέντε χρόνια. Οι πάροχοι υπηρεσιών Διαδικτύου διαχειρίστηκαν αυτήν την ανάπτυξη, διατηρώντας το κόστος τους σταθερό κατά την ίδια περίοδο, χρησιμοποιώντας κέρδη αποδοτικότητας εντός του δικτύου», τόνισε ο Peters.
Παρατήρησε, επίσης, ότι «τα περιθώριά μας είναι σημαντικά χαμηλότερα από αυτά που επιτυγχάνουν είτε η BT είτε η Deutsche Telekom. Θα μπορούσαμε εύκολα να υποστηρίξουμε ότι αυτοί οι telcos θα έπρεπε να πληρώσουν τις εταιρείες ψυχαγωγίας για το κόστος του περιεχομένου, γιατί ένας τέτοιος φόρος θα είχε σημαντικές δυσμενείς επιπτώσεις».
Ο Peters σημείωσε, επίσης, ότι ενώ οι τηλεπικοινωνίες και οι ISP ισχυρίζονται ότι αυτοί οι φόροι θα ισχύουν μόνο για εταιρείες όπως το Netflix, αυτό θα αλλάξει με την πάροδο του χρόνου, καθώς «οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς μεταβαίνουν στο streaming για να λάβουν τα ίδια οφέλη για τους πελάτες τους που παρέχει το Διαδίκτυο».
Και πρόσθεσε: «Είμαστε εμπορικοί συνεργάτες με περισσότερους από 160 τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και ISP σε όλο τον κόσμο, πολλοί από τους οποίους κάνουν bundle το Netflix απευθείας στα πακέτα που προσφέρουν στους καταναλωτές. Οι καταναλωτές αγαπούν αυτές τις κοινές προσφορές, κάτι που δείχνει την αξία που μπορούμε να έχουμε μέσω της συνεργασίας».