Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε την άνευ όρων έγκρισή της για τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας ψηφιακού μάρκετινγκ και διαφήμισης μεταξύ των εταιρειών Deutsche Telekom, Orange, Telefónica και Vodafone.
Η Κομισιόν διαπίστωσε ότι το συγκεκριμένο σχέδιο δεν εγείρει προβλήματα ανταγωνισμού στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και τη Μεγάλη Βρετανία, όπου και θα λειτουργήσει η κοινοπραξία.
Με τη συγκατάθεση του χρήστη, η κοινοπραξία θα παράγει έναν μοναδικό ψηφιακό κωδικό που θα προέρχεται από τη συνδρομή κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας.
Ο συγκεκριμένος κωδικός θα επιτρέπει στα brands και τους εκδότες να αναγνωρίζουν τους χρήστες στους ιστότοπους και τις εφαρμογές τους, να τους ομαδοποιούν σε διαφορετικές κατηγορίες και να προσαρμόζουν το περιεχόμενο που τους παρέχουν.
Οι εταίροι της κοινοπραξίας επιδιώκουν να καλύψουν το χαμένο έδαφος έναντι των αμερικανικών τεχνολογικών κολοσσών, όπως η Google, το Facebook και η Microsoft.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι οι εταιρείες δεν θα έχουν τη δυνατότητα ή το κίνητρο να αναγκάσουν τους τηλεοπτικούς σταθμούς να εγγραφούν στις υπηρεσίες ψηφιακής αναγνώρισης που προσφέρει η κοινοπραξία, δεδομένης της περιορισμένης κοινής πελατειακής βάσης μεταξύ αυτών των δύο διαφορετικών προϊόντων.
Λεπτομέρειες σχετικά με το σχέδιο προέκυψαν το περασμένο καλοκαίρι, κατά τη διάρκεια των αρχικών δοκιμών που έγιναν στη Γερμανία. Η τεχνολογία περιγράφηκε τότε ως «υποδομή για ψηφιακή διαφήμιση και ψηφιακό μάρκετινγκ», με την Vodafone να αναφέρει ότι θα βασίζεται στη συναίνεση των χρηστών για την επεξεργασία των δεδομένων τους. Στο έργο δόθηκε η προσωρινή ονομασία TrustPid.
Η σχετική κατάθεση από τους παρόχους ανέφερε πως «με την επιφύλαξη της ρητής συναίνεσης του χρήστη που θα παρέχεται σε ένα brand ή εκδότη, η κοινοπραξία θα δημιουργήσει ένα ασφαλές διακριτικό που θα αποτελεί ψευδώνυμο».
«Αυτό το διακριτικό θα επιτρέψει στο ενδιαφερόμενο brand/εκδότη να αναγνωρίζει έναν χρήστη χωρίς να αποκαλύπτονται άμεσα αναγνωρίσιμα προσωπικά δεδομένα και, ως εκ τούτου, θα του επιτρέψει να βελτιστοποιήσει την προβολή διαδικτυακών διαφημίσεων και να πραγματοποιήσει βελτιστοποίηση ιστότοπου/εφαρμογής. Οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε μια φιλική πύλη απορρήτου».