Η επιτάχυνση της ζήτησης για mobile εφαρμογές και η συρρίκνωση των καταναλωτικών δαπανών βρίσκονται ανάμεσα στα βασικά ευρήματα του «State of Mobile 2023 Report», που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα η data.ai.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ανάλυση, τα downloads έφτασαν στα 255 δισεκατομμύρια (+11% ετησίως) και οι ώρες που δαπανήθηκαν σε apps στα 4,1 τρισεκατομμύρια (+9% ετησίως). Την ίδια στιγμή, οι καταναλωτικές δαπάνες σε όλα τα app stores, συμπεριλαμβανομένων των Android αγορών που αναπτύσσονται από τρίτους στην Κίνα, μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση, στα 167 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι εφαρμογές βίντεο σύντομης μορφής, με «επικεφαλής» το TikTok, τράβηξαν την προσοχή των καταναλωτών το 2022. Οι χρήστες αυτών έκαναν stream 3,1 δισεκατομμύρια ώρες περιεχομένου, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 22% από έτος σε έτος, ενώ ξόδεψαν 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια (αύξηση 55% ετησίως), ενισχύοντας την αγορά των δημιουργών περιεχομένου.
Σε άλλα βασικά ευρήματα, σημειώνεται πως ο χρόνος που αφιερώθηκε στην χρήση κινητών αυξήθηκε σε 5 ώρες την ημέρα, σημειώνοντας αύξηση 3% σε ετήσια βάση στις 10 κορυφαίες αγορές, ενώ οι εφαρμογές OTT (Over-The-Top), όπως το Netflix και το Disney+, παρουσίασαν ανάπτυξη κατά 12% σε ετήσια βάση, δημιουργώντας μια αγορά 7,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι δαπάνες για παιχνίδια μειώθηκαν κατά 5%, στα 110 δισεκατομμύρια δολάρια, ωστόσο οι λήψεις έφτασαν σε νέο ρεκόρ, στα 90 δισεκατομμύρια, αυξημένες κατά 8% σε ετήσια βάση. Οι δαπάνες σε άλλες εφαρμογές (πέρα από τα παιχνίδια) αυξήθηκαν κατά 6%, στα 58 δισεκατομμύρια δολάρια, κυρίως λόγω των συνδρομών και των αγορών σε OTT, των apps για γνωριμίες και των σύντομων βίντεο. Σημειώνεται πως οι δαπάνες για διαφημίσεις σε κινητά πρόκειται να φτάσουν τα 362 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, λόγω της ανάπτυξης των εφαρμογών βίντεο όπως το TikTok και το YouTube.
Είναι χαρακτηριστικό πως τα downloads εφαρμογών για συναλλαγές crypto και για σχετικές επενδύσεις μειώθηκαν κατά 55% ετησίως, ενώ οι λήψεις εφαρμογών για προσωπικά δάνεια αυξήθηκαν κατά 81%. Τα downloads εφαρμογών BNPL (buy now, pay later) αυξήθηκαν κατά +47% ετησίως, οι εφαρμογές για κουπόνια και rewards κατά +27% και τα apps παρακολούθησης budget και εξόδων κατά +19%. Επιπρόσθετα, ανάπτυξη παρουσίασαν και εφαρμογές όπως η Booking, η Airbnb και το Duolingo.