Οι παγκόσμιες αποστολές (shipments) smartphone σημείωσαν ιστορική πτώση στα τέλη του 2022, φτάνοντας σε μείωση της τάξεως του 20% στο τέταρτο τρίμηνο. Τα στοιχεία προέρχονται από την International Data Corporation, η οποία δημοσίευσε τη νεότερη έκδοση του Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker.
Συγκεκριμένα, οι αποστολές smartphone μειώθηκαν κατά 18,3% σε ετήσια βάση μέσα στο περασμένο τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη πτώση που σημειώθηκε ποτέ μέσα σε ένα και μόνο τρίμηνο – σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της IDC.
Η πτώση ήταν εν μέρει «υπεύθυνη» για τη συνολική ετήσια πτώση του 11,3% για το σύνολο του 2022, με μόλις 1,21 δισεκατομμύρια αποστολές μονάδων, το χαμηλότερο ετήσιο σύνολο αποστολών από το 2013. Μόλις 300,3 εκατομμύρια μονάδες απεστάλησαν στο τελευταίο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με την IDC.
Οι μειώσεις μπορούν να αποδοθούν σε μια σειρά οικονομικών παραγόντων, όπως η άμβλυνση της καταναλωτικής ζήτησης, ο πληθωρισμός, η αναμενόμενη ύφεση και τα παγκόσμια προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα οποία ασκούν επίσης πίεση και στις προβλέψεις της εταιρείας για το 2023.
«Δεν έχουμε δει ποτέ αποστολές στο εορταστικό τρίμηνο που να είναι χαμηλότερες από το προηγούμενο τρίμηνο», δήλωσε η Διευθύντρια Έρευνας της IDC, Nabila Popal. «Ωστόσο, η εξασθενημένη ζήτηση και το υψηλό απόθεμα, οδήγησαν τους καταναλωτές να μειώσουν δραστικά τις αποστολές. Οι πωλήσεις και οι προσφορές κατά τη διάρκεια του τριμήνου βοήθησαν στην εξάντληση του υπάρχοντος αποθέματος, παρά στην αύξηση των αποστολών».
Η ανάλυση της IDC σημειώνει ότι ακόμη και η Apple έχει επηρεαστεί από τις οικονομικές αβεβαιότητες με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η αγορά των smartphone, με τα απροσδόκητα lockdown σε εργοστάσια στην Κίνα να προκαλούν καθυστερήσεις στις αποστολές προϊόντων της εταιρείας.
Ωστόσο, όλα αυτά μπορεί να οδηγούν σε οφέλη για τους καταναλωτές, καθώς η IDC σημειώνει ότι ενδέχεται να βρουν «ακόμη πιο γενναιόδωρες προσφορές και προωθητικές ενέργειες, που θα συνεχιστούν μέχρι το 2023, καθώς η αγορά θα αναζητήσει νέες μεθόδους για να προωθήσει σε αναβαθμίσεις και να πουλήσει περισσότερες συσκευές, ειδικά high-end μοντέλα».