Οι κατασκευαστές οικιακών συσκευών επενδύουν στα προϊόντα που προσφέρουν σύνδεση με το διαδίκτυο και που χαρακτηρίζονται ως «έξυπνα». Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, δεν χρησιμοποιούν όλοι οι καταναλωτές τα προηγμένα χαρακτηριστικά.
Η LG Electronics δήλωσε ότι λιγότερες από τις μισές έξυπνες συσκευές που έχει πουλήσει παραμένουν συνδεδεμένες στο διαδίκτυο – αριθμός που εργάζεται για να αυξήσει, όπως αναφέρει ο Henry Kim, επικεφαλής της ThinQ, μιας πλατφόρμας της εταιρείας για την αξιοποίηση της προηγμένης τεχνολογίας. Στο ίδιο δημοσίευμα, η Whirlpool αναφέρει ότι περισσότερες από τις μισές έξυπνες συσκευές της παραμένουν συνδεδεμένες.
Εν μέσω της πίεσης από την ασθενέστερη ζήτηση και το αυξανόμενο κόστος των υλικών, οι συσκευές που συνδέονται στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των πλυντηρίων πιάτων και των φούρνων, θα μπορούσαν να βοηθήσουν κατασκευαστές όπως η LG και η Whirlpool να επαναπροσδιορίσουν το επιχειρηματικό τους μοντέλο.
Παράλληλα, οι συσκευές που συνδέονται στο Διαδίκτυο παρέχουν στους κατασκευαστές δεδομένα και πληροφορίες σε σχέση με τον τρόπο κατά τον οποίο οι πελάτες χρησιμοποιούν τα προϊόντα τους, επιτρέποντάς τους να πουλήσουν ανταλλακτικά ή συνδρομητικές υπηρεσίες. Τους επιτρέπουν, επίσης, να στέλνουν ενημερώσεις λογισμικού μέσω του cloud, βελτιώνοντας τη λειτουργικότητα.
Η ανάπτυξη αυτών των έξυπνων συσκευών αποτελεί βασική προτεραιότητα για τη Whirlpool και την LG, όπως σημείωσαν και οι δύο εταιρείες στο συγκεκριμένο δημοσίευμα. Αλλά το concept λειτουργεί μόνο εάν οι καταναλωτές διατηρούν τις έξυπνες συσκευές τους συνδεδεμένες στο Wi-Fi – και πολλοί δεν κάνουν κάτι τέτοιο.
«Η πρόκληση είναι ότι ένας καταναλωτής δεν βλέπει την πραγματική αξία που βλέπουν οι κατασκευαστές, όσον αφορά στο πώς αυτά τα δεδομένα μπορούν να τον βοηθήσουν μακροπρόθεσμα. Έτσι, δεν τους ενδιαφέρει πραγματικά να ξοδέψουν χρόνο για να το συνδέσουν», είπε ο Kim.
Ακόμα κι αν οι συσκευές είναι συνδεδεμένες στο διαδίκτυο κατά την αρχική τους εγκατάσταση, υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μπορεί να καταλήξουν να αποσυνδεθούν, σύμφωνα με τον Bill Ray, αναλυτή της Gartner. Εάν ένας πελάτης αλλάξει τον πάροχο, το router του ή ακόμα και τον κωδικό πρόσβασης, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει μια αποσύνδεση.
Η τάση του έξυπνου σπιτιού άρχισε να κερδίζει έδαφος γύρω στο 2014, σύμφωνα με τον Kim, και συνεχίζει επεκτατικά από τότε. Αν και δεν διαθέτουν όλες οι συσκευές έξυπνες λειτουργίες, στην LG αντιπροσωπεύουν το 80% έως 90% του συνόλου που πωλείται, ενώ οι υπόλοιπες είναι μοντέλα χαμηλού κόστους. Η Whirlpool αρνήθηκε να σχολιάσει το ποσοστό των πωλήσεών που αντιπροσωπεύουν οι έξυπνες συσκευές.