To «πράσινο φως» για την παράλληλη ενεργοποίηση μιας επιχείρησης, τόσο στη συνδρομητική όσο και στην ελεύθερη τηλεόραση, δίνει η κυβέρνηση, με τροπολογία που έφερε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και με την οποία καταργείται το ασυμβίβαστο της κατοχής άδειας για την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών με τη δραστηριοποίηση στην ελεύθερη τηλεόραση. Επί της ουσίας η κυβέρνηση, καταργεί τη διάταξη του άρθρου 43 του Ν. 4779/2021 (Νόμος Πέτσα – Λιβάνιου).
Όλα δείχνουν ότι στην United Media, η οποία διαχειρίζεται την εταιρεία Nova Media, επικρατεί ικανοποίηση για την εξέλιξη αυτή, καθώς ουδέποτε έκρυψε τις προθέσεις της να δραστηριοποιηθεί και στην ελεύθερη τηλεόραση. Με την εξαγορά της Nova το 2020, η Victoriya Boklag, CEO και αντιπρόεδρος Marketing και Media της εταιρείας, είχε αποκαλύψει τις προθέσεις της, ενώ την περσινή χρονιά η εταιρεία κατέθεσε προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την άρση της νομοθεσίας που απέκλειε τη Nova από το πεδίο της ελεύθερης TV.
Η πώληση του 50% του καναλιού Alpha μέσω της Motor Oil της οικογένειας Βαρδινογιάννη στην Primos Media, θυγατρική επενδυτικής εταιρείας με έδρα το Λουξεμβούργο, αντί 41 εκατ. ευρώ δεν συνδέεται ευθέως με τις προθέσεις της United Media αλλά είναι θέμα χρόνου να διαμορφωθεί το τοπίο για να εισέλθει η εταιρεία στο μετοχικό κεφάλαιο του σταθμού.
Η ερμηνεία της τροπολογίας
Με την τροπολογία επέρχονται τροποποιήσεις στο νομοθετικό πλαίσιο με τις προϋποθέσεις κατοχής άδειας για την παροχή συνδρομητικών ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών.
Η τροπολογία που κατατέθηκε αναφέρει πως “η παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 2644/1998 (Α’ 233) αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Η ανώνυμη εταιρεία που κατέχει άδεια παρ. 1 μπορεί. να κατέχει και άδεια παροχής ραδιοφωνικού τηλεοπτικού περιεχομένου μέσω επίγειων δικτύων ελεύθερης λήψης. Η συμμετοχή εταιρείας του πρώτου εδαφίου που κατέχει άδεια σταθμού ελεύθερης λήψης δεν είναι δυνατή, εφόσον με τη συμμετοχή της:
- παραβιάζονται οι κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού,
- γίνεται κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης που έχει αποκτήσει αγορά των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών υπηρεσιών, και τέλος
- θίγεται αντικειμενική, πλουραλιστική και ίσους όρους πληροφοριών και ειδήσεων στα μέσα μαζική ενημέρωσης.