Η αμερικανική Federal Aviation Administration παρέχει στις αεροπορικές εταιρείες άλλον έναν χρόνο, με στόχο να διορθώσουν ή να αντικαταστήσουν τα αλτίμετρα των αεροπλάνων που δεν μπορούν να φιλτράρουν τις εκπομπές πέρα από τις επιτρεπόμενες συχνότητες.
Στη σχετική ανακοίνωση για την προτεινόμενη θέσπιση κανόνων, η FAA παρουσίασε ως προθεσμία την 1η Φεβρουαρίου 2024, για την αντικατάσταση ή την εκ των υστέρων μετασκευή των ελαττωματικών συστημάτων, τα οποία χρησιμοποιούνται από τα αεροπλάνα για τη μέτρηση του υψομέτρου.
Από τα 7.993 αεροπλάνα που βρίσκονται στο μητρώο των ΗΠΑ, η FAA είπε ότι «εκτιμά πως περίπου 180 αεροπλάνα θα χρειαστούν αντικατάσταση του αλτίμετρου και 820 αεροπλάνα θα χρειαστούν προσθήκη φίλτρων για να συμμορφωθούν με την προτεινόμενη απαίτηση». Το συνολικό εκτιμώμενο κόστος συμμόρφωσης φτάνει τα 26 εκατομμύρια δολάρια.
Η απαίτηση θα μπορούσε να βάλει τέλος σε μια διαφωνία μεταξύ της αεροπορικής βιομηχανίας και του κλάδου των τηλεπικοινωνιών, η οποία εμπόδισε την AT&T και τη Verizon να αναπτύξουν πλήρως το 5G στο C-Band, που απέκτησαν οι πάροχοι για συνολικά 69 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα αλτίμετρα των αεροπλάνων λειτουργούν στο φάσμα 4,2 GHz – 4,4 GHz, αλλά ορισμένα δεν μπορούν να φιλτράρουν τις επικοινωνίες του 5G στην περιοχή των 3,7 – 3,98 GHz.
Η FAA σημείωσε ότι «αναμένει λανθασμένες προειδοποιήσεις λόγω δυσλειτουργίας αλτίμετρου που θα οδηγήσουν σε απευαισθητοποίηση του πληρώματος γύρω από τις προειδοποιήσεις συστήματος. Αυτή η απευαισθητοποίηση αναιρεί τα οφέλη ασφαλείας της ίδιας της προειδοποίησης και μπορεί να οδηγήσει σε ένα καταστροφικό συμβάν».
Η FAA είχε πει τον Ιούνιο του 2022 ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αντικαταστήσουν ή να μετασκευάσουν τα ελαττωματικά αλτίμετρα «το συντομότερο δυνατό». Αλλά η ειδοποίηση που εκδόθηκε τώρα σημειώνει πως η 1η Φεβρουαρίου 2024, «είναι η ημερομηνία που η FAA έχει καθορίσει, για να είναι όσο το δυνατόν συντομότερα πρακτική, σύμφωνα με την πολιτική της».