Ποια είναι τα επόμενα σχέδια του Viber; Ποια η διείσδυση του στην ελληνική αγορά και ποια τα οφέλη που μπορούν να δουν οι επιχειρήσεις από την χρήση μιας τέτοιας υπηρεσίας; Από την Rakuten Viber, ο Konstantin Kostadinov, Senior Sales Director CEE & CIS, και η Berina Tanovic, Senior Partnership Manager MENA, μετά τη συμμετοχή τους στο 11ο e-Business World & Digital Marketing 2022 της Smartpress, μιλούν σήμερα στο Infocom.
Ποια είναι τα οφέλη για τις επιχειρήσεις από τη χρήση μιας υπηρεσίας ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το Viber; Γιατί πρέπει μια εταιρεία να χρησιμοποιεί την υπηρεσία σας για το μάρκετινγκ, έναντι άλλων καναλιών; Το μέγεθος της εταιρείας παίζει καθοριστικό ρόλο;
Berina Tanovic: Σήμερα, το 71% των ανθρώπων θέλει άνετη επικοινωνία με μια επιχείρηση, ενώ περισσότερο από το 95% των χρηστών του Διαδικτύου έχουν τακτική πρόσβαση σε εφαρμογές συνομιλίας και ανταλλαγής μηνυμάτων. Οι εφαρμογές μηνυμάτων έχουν φυσικά ως κίνητρο να αποτελούν ισχυρά εργαλεία μάρκετινγκ, που επιτρέπουν στις εταιρείες να προσεγγίζουν πελάτες που ήδη περνούν τον περισσότερο χρόνο τους εκεί. Τι διαφοροποιεί το Viber; Σχεδιάζουμε διαφημιστικές λύσεις που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να συναντούν πελάτες σε διαφορετικά στάδια του πλάνου μάρκετινγκ. Αυτό οδηγεί σε αύξηση της αναγνωρισιμότητας με διαφημιστικές λύσεις και αύξηση των μετατροπών (από επισκέπτη σε πελάτη) και των πωλήσεων. Μ’ αυτόν τον τρόπο, παρέχεται υποστήριξη και καλλιεργείται η αφοσίωση στο brand μέσω των συνομιλιών. Το Viber σέβεται το απόρρητο των χρηστών – όλα τα μηνύματα από επίσημους επιχειρηματικούς λογαριασμούς αποστέλλονται στα άτομα που επέλεξαν να λαμβάνουν τέτοιους λογαριασμούς. Η ασφάλεια είναι ενσωματωμένη στο DNA του Viber και όλες οι λειτουργίες παρέχονται σε χρήστες και brands. Συνεργαζόμαστε με επιχειρήσεις διαφορετικών μεγεθών και βιομηχανιών, που βασίζονται στις λύσεις Viber for Business στις στρατηγικές μάρκετινγκ για κινητά.
Ποια είναι η σημερινή εξάπλωση της χρήσης του Viber στην ελληνική αγορά; Πόσοι χρήστες το έχουν στις συσκευές τους και πόσες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους; Θα λέγατε ότι τα σημερινά στοιχεία αποτελούν σημαντική ανάπτυξη;
Berina Tanovic: Το Viber έχει διείσδυση 91% στην Ελλάδα. Πέρυσι, καταγράψαμε αύξηση 55% στους νέους επιχειρηματικούς λογαριασμούς Viber που άνοιξαν για τη δημιουργία σύνδεσης 1-προς-1 με πελάτες παγκοσμίως και 79% αύξηση στην Ελλάδα. Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ενεργά τις διαφημιστικές μας λύσεις για να προσελκύσουν νέους πελάτες και να αυξήσουν την προβολή. Οι εμφανίσεις των διαφημίσεων στο Viber αυξήθηκαν πέρυσι κατά 16% στην Ελλάδα και 70% παγκοσμίως. Αναπτύσσουμε συνεχώς τις επιχειρηματικές μας λύσεις και παρατηρούμε αξιοσημείωτη αύξηση του ενδιαφέροντος των εμπορικών σημάτων ως αντάλλαγμα.
Πρόσφατα, συμμετείχατε στο 11ο e-Business World & Digital Marketing 2022. Υπήρξε σημαντικό ενδιαφέρον μεταξύ των συνέδρων σας για το Viber ή ίσως πιθανές αναδυόμενες συνεργασίες; Εν τω μεταξύ, ποια είναι η εικόνα που αντλήσατε από την ελληνική αγορά, με βάση όσα είδατε στο συγκεκριμένο συνέδριο; Πόσο ‘’ψηφιοποιημένοι’’ και εξοικειωμένοι με την τεχνολογία θα λέγατε ότι είναι οι Έλληνες;
Berina Tanovic: Θα έλεγα ότι υπήρχε σίγουρα ενδιαφέρον για περιπτώσεις χρήσης μηνυμάτων συνομιλίας, πραγματικές ιστορίες επιτυχίας και πώς οι εταιρείες μπορούν να εφαρμόσουν το ίδιο για να ενισχύσουν τη σύνδεση με τους πελάτες, να αυξήσουν τις μετατροπές από επισκέπτη σε πελάτη και συνεπώς τις πωλήσεις. Ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία να συναντηθώ με ελληνικές επιχειρήσεις και να λάβω προσωπικά σχόλια από την αγορά.
Τι νέο ετοιμάζει το Viber; Υπάρχουν νέοι στόχοι; Υπάρχουν νέες δυνατότητες που θα ενσωματωθούν στην εφαρμογή τόσο σε επίπεδο B2C όσο και σε επίπεδο B2B;
Konstantin Kostadinov: Λοιπόν, πρόσφατα λανσάραμε στην Ελλάδα το Viber Pay, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να στέλνουν χρήματα ο ένας στον άλλο τόσο εύκολα όσο στέλνουν ένα μήνυμα. Είναι ασφαλές, γρήγορο και δωρεάν. Όλοι οι χρήστες στην Ελλάδα θα έχουν σύντομα πρόσβαση σε πληρωμές πορτοφολιού Viber-to-Viber για εγχώριες και διασυνοριακές συναλλαγές σε Ευρώ, με σχέδια για εισαγωγή πολλαπλών νομισμάτων σύντομα. Επιπλέον, οι χρήστες του Viber θα λάβουν μοναδικές προσφορές από premium brands με σαφή και εύκολη εξαργύρωση. Ως επόμενα βήματα, σχεδιάζουμε επίσης να εισαγάγουμε πληρωμές λογαριασμών κοινής ωφελείας, πληρωμές σε εμπόρους και να ξεκινήσουμε την έκδοση ψηφιακών χρεωστικών καρτών που είναι συνδεδεμένες στο πορτοφόλι.
Πόσο «μακριά» απέχει το Viber από το να γίνει ένα πλήρως λειτουργικό Superapp; Ποιες άλλες υπηρεσίες πρέπει να συμπεριλάβει για να γίνει Superapp;
Konstantin Kostadinov: Το Viber έχει ήδη μπει στην αρένα των Superapps. Το Viber Pay, ο εμπορικός λογαριασμός, το Business Inbox και άλλες εξελίξεις αποτελούν μέρος της μακροπρόθεσμης στρατηγικής μας να παρέχουμε στους χρήστες όσο το δυνατόν περισσότερες υπηρεσίες και να δίνουμε στις εταιρείες περισσότερες ευκαιρίες να αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους στο εγγενές περιβάλλον. Επιτρέπουμε ήδη στους χρήστες να λαμβάνουν ενημερωμένες πληροφορίες σχετικά με τα πακέτα ταχυμεταφορών τους, να λαμβάνουν υπενθυμίσεις λογαριασμών κοινής ωφέλειας και πολλά άλλα, όλα απευθείας μέσω του Viber. Και αυτό είναι μόνο η αρχή.