Οι Βρετανοί χάνουν 260 εκατομμύρια λίρες -κάτι παραπάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ- κάθε μήνα, λόγω δεδομένων κινητής τηλεφωνίας που μένουν αχρησιμοποίητα – και αυτό παρά το ότι πληρώνουν για αυτά μέσω των συνδρομών τους.
Η αναφορά προέρχεται από τον πάροχο Sky Mobile, με την εταιρεία να χαρακτηρίζει το προαναφερθέν ένα «κενό κατανάλωσης δεδομένων» – αναφερόμενη στη διαφορά μεταξύ του τι πληρώνει κάποιος κάθε μήνα για data κινητής τηλεφωνίας και εκείνου που πραγματικά χρησιμοποιεί.
Η έρευνα υπολογίζει ότι, κατά μέσο όρο, οι χρήστες κινητής τηλεφωνίας χάνουν 94 GB από τα δεδομένα που πληρώνουν κάθε χρόνο, κάτι που ισοδυναμεί με οικονομική απώλεια 84 λιρών ετησίως ανά άτομο και άνω των 3 δισεκατομμυρίων λιρών (3,4 δισ. ευρώ) σε εθνικό επίπεδο.
Η Sky Mobile ισχυρίζεται ότι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι άλλοι πάροχοι δεν επιτρέπουν στους πελάτες να διατηρούν τα αχρησιμοποίητα δεδομένα τους –αφού τα μηνιαία δεδομένα δεν μεταφέρονται αυτόματα κάθε μήνα– και λόγω έλλειψης διαφάνειας σχετικά με το πόσα χρειάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες τους.
Η εταιρεία παρέχει μερικά ακόμη στατιστικά για να ενισχύσει τους ισχυρισμούς της – οι χρήστες στο Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτουν κατά μέσο όρο το 44% των δεδομένων τους στο τέλος κάθε μήνα, το 39% πληρώνει για περισσότερα δεδομένα σε περίπτωση που τελειώσουν, το 46% δεν καταλαβαίνει πόση χρήση ισοδυναμεί με 1 GB και το 52% θέλει να ξοδέψει λιγότερα, εν μέσω του αυξανόμενου κόστους ζωής.
«Σε μια εποχή όπου όλοι προσπαθούμε να αμβλύνουμε τις οικονομικές πιέσεις, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να διασφαλίσετε ότι το συμβόλαιο κινητής τηλεφωνίας σας προσφέρει την αξία (που χρειάζεστε)», δήλωσε ο Paul Sweeney, Διευθύνων Σύμβουλος της Sky Mobile. «Θα πρέπει όλοι να ελέγχουμε τα συμβόλαιά μας για να διασφαλίσουμε ότι ο πάροχος μας δίνει την ευελιξία να εξελισσόμαστε, όπως κάνουν και οι ανάγκες μας».
Ο απλούστερος τρόπος για να λυθεί το «κενό κατανάλωσης δεδομένων» φαίνεται να είναι η αλλαγή σε ένα συμβόλαιο με λιγότερα δεδομένα, εάν ο χρήστης δεν κάνει σταθερή χρήση εκείνων που πληρώνει.