Η Black Friday συνεχίζεται και κορυφώνεται αυτή την εβδομάδα και την επόμενη Δευτέρα 28/11, θα έχουμε και τη Cyber Monday. Σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ, τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων απάντησαν ότι θέλουν να αγοράσουν και αναζητούν τις ανάλογες ευκαιρίες.
Στην αγορά υπάρχουν δύο τάσεις. Εκείνοι που διαμαρτύρονται γιατί η Black Friday κρατάει ένα μήνα και κανιβαλίζεται και εκείνοι που θεωρούν ότι η μεγάλη διάρκεια διευκολύνει και τους καταναλωτές, αλλά και τα καταστήματα που έχουν μία πιο κατανεμημένη ζήτηση.
Θα συμφωνούσαμε με τους πρώτους αν υπήρχε το έθιμο της μίας ημέρας και βλέπαμε πραγματικές εκπτώσεις 80 και 90%. Τότε, στα καταστήματα θα έμεναν μόνο άδεια ράφια.
Ωστόσο, αυτά συμβαίνουν μόνο στην Αμερική, που είναι και η πατρίδα της Black Friday. Στην Ελλάδα το φαινόμενο «εξελληνίστηκε» αλλά δεν ευτελίστηκε. Έχουμε ίσως μικρότερες αλλά σημαντικές εκπτώσεις. Δεν θα βρει κανείς συσκευή των 1000 ευρώ με 150, αλλά υπάρχει μεγαλύτερη διάρκεια και ευχέρεια επιλογής.
Ο καταναλωτής που ψάχνει, θα βρει ευκαιρίες, γιατί τόσο οι αλυσίδες όσο και οι προμηθευτές κάνουν τα πάντα για να διεκδικήσουν το ευρώ του! Ιδιαίτερα μετά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Όπως είχαμε προβλέψει, η Κωτσόβολος, με τις «μαγκιές» της, κερδίζει τις εντυπώσεις της πρώτης εβδομάδας στα σημεία και σέρνει το χορό… Από κοντά βεβαίως Public, Πλαίσιο, Γερμανός αλλά και τα marketplaces.
Και με το βλέμμα στο ΠΣΚ της Black Friday ας κάνουμε μία γρήγορη ανασκόπηση των ειδήσεων της εβδομάδας που πέρασε:
Καυ’ αρχάς είχαμε την είσοδο της Εθνικής στην Epsilon Net και όσα αυτό συνεπάγεται. Επίσης, εντύπωση έκανε και η αποτίμηση (25% πάνω από το ταμπλό).
Το θέμα της Viva με τη JP Morgan δεν ξεκαθάρισε και εδώ λέγεται ότι το θέμα είναι η αποτίμηση. Σκληρό πόκερ και από τις δύο μεριές αλλά θέλει κότσια για να παίζεις στα ίσια έναν κολοσσό και παράλληλα να αναπτύσσεις τη δουλειά με μία συμφωνία που προέκυψε Viva – Klarna για όλη την Ευρώπη!
Η Vodafone ανακοίνωσε καλά αποτελέσματα, η Nova ξεκίνησε την αντεπίθεσή της, η Wind ήταν η μόνη που κατέθεσε προσφορά για την καθολική υπηρεσία και η Cosmote προσφέρει δωρεάν data στους φοιτητές στους πανεπιστημιακούς χώρους. Τέλος, ο ΟΤΕ απορροφά την ΟΤΕ Globe.
Stay tuned, γιατί τα καλύτερα και η Black Friday… έρχονται. Η αντίστροφη μέτρηση έχει αρχίσει!