Οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελβετία θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες, σε σχέση με τις διακοπές στην παροχή των υπηρεσιών τους και τα περιστατικά που σχετίζονται με hacking.
Από τον Ιανουάριο, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν και να αντιμετωπίζουν την όποια κακόβουλη δραστηριότητα – όπως απόπειρες phishing.
Οι πάροχοι καλούνται, επίσης, να διατηρούν ομάδες, ο ρόλος των οποίων θα είναι να λαμβάνουν αναφορές για δικτυακές συσκευές που έχουν υποστεί παραβιάσεις και να καταπολεμούν κακόβουλες προσπάθειες εναντίον servers, υπηρεσιών και υποδομών.
Οι νέες αρμοδιότητες αποτελούν ένα πακέτο αναθεωρήσεων του Διατάγματος για τις Τηλεπικοινωνιακές Υπηρεσίες. Σύμφωνα με τους τροποποιημένους κανονισμούς, οι εταιρείες υποχρεούνται να εφαρμόζουν κατάλληλα μέτρα για την ασφάλεια των δικτύων επόμενης γενιάς, συμπεριλαμβανομένου του 5G, και των υπηρεσιών που λειτουργούν σε αυτά.
Η ελβετική κυβέρνηση δεν διευκρίνισε τη μορφή που θα μπορούσαν να λάβουν αυτά τα μέτρα, μόνο ότι πρέπει να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις που καθορίζονται από τη ρυθμιστική αρχή τηλεπικοινωνιών, την OFCOM. Επιπλέον, η τροποποιημένη νομοθεσία απαιτεί από τους παρόχους να ανταποκρίνονται πιο γρήγορα, όταν λαμβάνουν χώρα σχετικά περιστατικά.
Για παράδειγμα, θα πρέπει πλέον να αναφέρονται οι διακοπές στη λειτουργία που επηρεάζουν από 10.000 πελάτες και άνω, ενώ το προηγούμενο όριο ήταν 30.000. Αντί να ειδοποιούν την OFCOM, οι πάροχοι θα πρέπει να αναφέρουν τα περιστατικά στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Έκτακτης Ανάγκης (NEOC), το οποίο συντονίζει την απόκριση του κρατικού μηχανισμού σε κάθε είδους καταστροφή. Στη συνέχεια, η NEOC θα αναλαμβάνει να ενημερώσει την OFCOM.