Οι νέοι πύργοι κινητής τηλεφωνίας του 5G που προκάλεσαν διαμάχες είναι καλά σχεδιασμένοι για να περιορίζουν την παρεμβολή των ραδιοκυμάτων στα αεροπλάνα, σύμφωνα με νέα αμερικανική κυβερνητική μελέτη.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι εκπομπές των δικτύων πέμπτης γενιάς παραμένουν με ασφάλεια στις εκχωρημένες συχνότητες και ως επί το πλείστον δεν κατευθύνουν τα σήματα προς τον ουρανό και τα αεροσκάφη.
Υπάρχει ένα «χαμηλό επίπεδο ανεπιθύμητων εκπομπών 5G» στις συχνότητες που χρησιμοποιούνται από τα λεγόμενα ραδιουψόμετρα -τα οποία υπολογίζουν την απόσταση ενός αεροπλάνου από το έδαφος και είναι κρίσιμα για την προσγείωση με χαμηλή ορατότητα- ανέφερε στην έκθεση η National Telecommunications and Information Administration.
Τα ευρήματα προσφέρουν την ισχυρότερη ένδειξη μέχρι σήμερα ότι οι προσαρμογές που εφαρμόζονται σε ορισμένα μοντέλα αεροσκαφών δείχνουν να λειτουργούν αποτελεσματικά για την προστασία τους.
Η παρουσίαση της υπηρεσίας 5G από τις AT&T και Verizon Communications τον Ιανουάριο προκάλεσε διαμάχες και οδήγησε την αμερικανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας να πιέσει τις εταιρείες να μειώσουν τα επίπεδα ισχύος των εκπομπών κοντά σε μεγάλα αεροδρόμια, αφού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι θα μπορούσαν να προκαλέσουν ανακριβείς μετρήσεις.
Τον Ιούνιο, η FAA άρχισε να πιέζει τις αεροπορικές εταιρείες να προσαρτήσουν προστατευτικά «φίλτρα» στα ραδιουψόμετρα, ώστε να επιτραπεί η χρήση του 5G.
Η FAA είπε ότι τα υπάρχοντα όρια στα σήματα από τις δύο εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα πρέπει να παραμείνουν σε ισχύ έως ότου εγκατασταθούν τα patches στα αεροσκάφη, επειδή ορισμένα μοντέλα είναι ευαίσθητα ακόμα και αν τα σήματα από το 5G ελέγχονται.
Η NTIA, η Αρχή της αμερικανικής κυβέρνησης για τις διαφωνίες σε σχέση με τις ραδιοσυχνότητες, διεξήγαγε τις δοκιμές σε συνεργασία με το Υπουργείο Άμυνας και άλλες ομοσπονδιακές υπηρεσίες και εκπροσώπους εταιρειών τηλεπικοινωνιών και της αεροπορικής βιομηχανίας.