Ο ΟΤΕ εισέρχεται σε μια νέα αγορά, αυτή των ηλεκτρονικών συναλλαγών, λανσάροντας από χθες την mobile εφαρμογή, payzy by Cosmote. Πρόκειται για προϊόν της Cosmote Payments, θυγατρική του Ομίλου, με προοπτική μελλοντικά να διατεθεί και εκτός Ελλάδος.
Κατά την παρουσίαση της εφαρμογής χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, είπε χαρακτηριστικά πως πρόκειται για τη γέννηση ενός νέου «παιδιού», ένα μεγάλο βήμα για τον Όμιλο, που είναι πιθανό σε δέκα χρόνια να του αποφέρει τον ίδιο τζίρο με αυτόν από τις τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.
«Κλειδί» του όλου εγχειρήματος αποτελούν οι καινοτόμες λειτουργικότητες της εφαρμογής και συγκεκριμένα το Chat & Pay και το Split it που επιτρέπουν στον χρήστη να κάνει καθημερινά συναλλαγές με τους δικούς του ανθρώπους μέσα από το κινητό εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια.
Το στοίχημα του νέου εγχειρήματος του ΟΤΕ, που έχει τον τρόπο να το κερδίσει αξιοποιώντας το brand και το πελατολόγιό του, είναι η δημιουργία μιας κοινότητας χρηστών που θα χρησιμοποιούν την εφαρμογή. Όσο θα μεγαλώνει αυτή η κοινότητα, πέρα από τις υπηρεσίες που σήμερα υποστηρίζει η εφαρμογή, ο ΟΤΕ θα μπορεί να προσθέτει νέες (εμπορικές και άλλες) αποκομίζοντας επιπλέον έσοδα.
Η εκτίμηση είναι ότι η διείσδυση του ηλεκτρονικού χρήματος θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια και η αύξηση αυτή θα προκύψει από τη μείωση της χρήσης μετρητών, ως εκ τούτου η δραστηριοποίηση του ΟΤΕ στην αγορά αυτή δεν είναι τυχαία.
Βάσει στοιχείων της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας στην Ελλάδα το 2021 πραγματοποιήθηκαν περίπου 1,5 δισ. ηλεκτρονικές πληρωμές με χρήση καρτών ή ηλεκτρονικού χρήματος συνολικής αξίας περίπου 49 δισ. ευρώ. Ο αριθμός των συναλλαγών αυτών έχει τριπλασιαστεί σε σχέση με το 2017 και η αντίστοιχη αξία των συναλλαγών έχει υπερδιπλασιαστεί ενώ εκτιμάται ότι το 2025 τα αντίστοιχα μεγέθη θα διπλασιαστούν σε σχέση με το 2021.
Από αυτές τις συναλλαγές, μόλις το 3% έχει γίνει με ηλεκτρονικό χρήμα (δηλαδή eWallets όπως η εφαρμογή payzy), όταν τα αντίστοιχα νούμερα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο είναι πάνω από 11%.
Αντίστοιχα, έπειτα από εσωτερική έρευνα του ΟΤΕ για τα e-payments, τον περασμένο Δεκέμβρη, διαπιστώθηκε ότι οι υπηρεσίες ψηφιακού πορτοφολιού έχουν περιορισμένη χρήση. Από την άλλη, όπως ήταν αναμενόμενο, διαπιστώθηκε η σχεδόν καθολική χρήση των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, του web banking και μικρότερη του mobile banking.
Ο ΟΤΕ στην περίπτωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών πρωτοπορεί και σε σχέση με τον μητρικό του όμιλο, την Deutsche Telekom. Η διοίκησή του δεν απέκλεισε η εφαρμογή αυτή να επεκταθεί και σε άλλες χώρες π.χ. σε αυτές που δραστηριοποιείται η γερμανική εταιρεία.
Επόμενο βήμα είναι ο ΟΤΕ να παρέχει υπηρεσίες και σε τρίτες επιχειρήσεις (εμπορικές κ.λ.π.) παρέχοντας φυσικά τερματικά (POS).
Ήδη εξυπηρετεί τις ανάγκες του Ομίλου του καθώς η θυγατρική του Cosmote Payments (η οποία και ανέπτυξε την εφαρμογή) εκκαθαρίζει για όλα τα κανάλια της παρουσίας του μηνιαίως πάνω από 3 εκατ. συναλλαγές. Ο κύκλος εργασιών της από αυτή τη δραστηριότητα και μόνο θα ξεπεράσει τα 7 εκατ. ευρώ για το 2022. Αυτό επιτρέπει στον ΟΤΕ να επιτύχει αντίστοιχες συνέργειες μείωσης λειτουργικού κόστους.
Η Cosmote Payments διαθέτει άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος ως «Ίδρυμα Ηλεκτρονικού Χρήματος». Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να κάνει περίπου ό,τι και μία τράπεζα, με εξαίρεση την πίστωση.
Τον Ιούνιο του 2021, ξεκίνησαν οι πρώτες εμπορικές δραστηριότητες της εταιρείας σε επίπεδο Β2Β, όπως η εκκαθάριση ηλεκτρονικών πληρωμών με κάρτες (το λεγόμενο acquiring services). Αρχικά καλύπτονταν οι ανάγκες των ψηφιακών καναλιών του Ομίλου ΟΤΕ (όπως COSMOTE App, BOX, WHAT’S UP App, germanos.gr, cosmote.gr) και μετά προστέθηκαν τα φυσικά κανάλια πωλήσεων (τα καταστήματα δηλαδή του Ομίλου), με την εγκατάσταση POS.
Την περίοδο Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2021 από τα τερματικά της COSMOTE Payments, φυσικά και ηλεκτρονικά, πραγματοποιήθηκαν 9,2 εκατ. συναλλαγές, με αξία 226 εκατ. και αντίστοιχα, την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 έγιναν 25,9 εκατ. συναλλαγές, με αξία 679 εκατ. ευρώ.
Ως προς τη λειτουργία του τo payzy by Cosmote αποτελεί λύση για όλες τις καθημερινές πληρωμές και συναλλαγές. Μέσω εφαρμογής στο κινητό (iOS & Android), ο χρήστης μπορεί να αποκτήσει έναν ελληνικό IBAN λογαριασμό, να εκδώσει χρεωστική VISA κάρτα (ψηφιακή ή και φυσική – από το 2023) να κάνει όλες τις αγορές του σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα και να πληρώσει λογαριασμούς.
Εκτός από τα προαναφερόμενα βασικά χαρακτηριστικά η εφαρμογή παρέχει τη δυνατότητα στον χρήστη να ανταλλάσσει χρήματα με τους φίλους του μέσω chat, άμεσα, μέσω του Chat & Pay. Μπορεί ακόμα να μοιράζεται κοινά έξοδα (π.χ. στο φαγητό, στο σινεμά, σε ένα ταξίδι) με τους δικούς του ανθρώπους μέσω του Split it.
Το payzy ανταμείβει με χρήματα τον χρήστη, τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει όποτε θέλει και όπου θέλει, είναι εξολοκλήρου ψηφιακό (fintech λύση) και απευθύνεται σε όλους τους ενήλικες καταναλωτές, ανεξάρτητα από τον τηλεπικοινωνιακό τους πάροχο.
«Στον Όμιλο ΟΤΕ προσαρμοζόμαστε συνεχώς στα νέα δεδομένα της ψηφιακής εποχής. Σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής μας είναι να μπαίνουμε σε νέες αγορές και, με τη δύναμη της τεχνολογίας, να δίνουμε ολοκληρωμένες λύσεις στους πελάτες μας. Όραμά μας είναι να μετατρέψουμε τον Όμιλο ΟΤΕ σε έναν digital services provider που δεν θα παρέχει μόνο τηλεπικοινωνίες και κορυφαία συνδεσιμότητα στον πελάτη, αλλά σύγχρονες λύσεις τεχνολογίας. Σε αυτό πλαίσιο κάνουμε το επόμενο μεγάλο βήμα, και με το payzy by Cosmote μπαίνουμε δυναμικά στην αγορά των ηλεκτρονικών συναλλαγών και στις υπηρεσίες πληρωμών μέσω κινητού», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Τσαμάζ.
«Το payzy by Cosmote έρχεται να αλλάξει τον τρόπο που ο κόσμος κάνει τις συναλλαγές του. Προσφέρει την πιο σύγχρονη, την πιο ψηφιακή, την πιο social και φιλική προς το χρήστη εμπειρία στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Μια πρωτοποριακή fintech λύση, που σχεδιάστηκε με την τεχνογνωσία και την αξιοπιστία που διέπει τις υπηρεσίες Cosmote», πρόσθεσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cosmote Payments, Χρήστος Φουσκούδης.