Σε μια πλατφόρμα, το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, το δημόσιο καταγράφει και χαρτογραφεί τον εαυτό του, με στόχο ο πολίτης να πληροφορείται τι ακριβώς απαιτείται προκειμένου να εξυπηρετηθεί για κάθε τι που χρειάζεται.
Το Μητρώο είναι διαθέσιμο στο site mitos.gov.gr (πιλοτική λειτουργία) με τις πρώτες 1.501 διαδικασίες, 57 προς δημοσίευση, 585 προς έγκριση και 2.326 προς επεξεργασία. Οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τις ισχύουσες διοικητικές διαδικασίες, τις αρμόδιες υπηρεσίες, την ισχύουσα νομοθεσία και τον χρόνο διεκπεραίωσης των διαδικασιών.
Το «Μίτος», όπως ονομάστηκε το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, σημαντική μεταρρύθμιση στη Δημόσια Διοίκηση, παρουσίασε χθες ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, για την ονομασία του προηγήθηκε μια ενδιαφέρουσα εσωτερική συζήτηση. «Είχε να κάνει με το ζήτημα ότι, εάν το πούμε «Μίτος» είναι σαν να δεχόμαστε το ότι το Δημόσιο είναι λαβύρινθος. Το δεχόμαστε, είναι λαβύρινθος» παραδέχτηκε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Ο στόχος είναι διπλός. Να έχουμε ένα νήμα, έναν μίτο, για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε αυτόν τον λαβύρινθο και να τον μετρήσουμε. Παράλληλα, ενεργοποιείται η διαδικασία του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών, ώστε ό,τι μετράμε ταυτόχρονα να το μειώνουμε».
Το Μητρώο αναπτύσσεται από την ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET, φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, βάσει των προδιαγραφών και των κατευθυντήριων γραμμών που δίνει η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών. Η καταχώριση κάθε διαδικασίας ολοκληρώνεται με την απόδοση ενός μοναδικού κωδικού αριθμού, ο οποίος αποτελεί την ταυτότητα κάθε διαδικασίας στο Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών.
Η καταχώριση γίνεται από συντάκτες που υπάρχουν σε όλα τα υπουργεία και οι οποίοι καταγράφουν όλα τα στάδια της διαδικασίας, ενώ παράλληλα, γίνονται συνεχείς εκπαιδεύσεις στους χρήστες.
Το «Μίτος» θα προσφέρει λειτουργικότητες στον πολίτη και στον δημόσιο υπάλληλο συγχρόνως. Ενδεικτικά αναφέρονται:
Η λήψη ενημερώσεων ανά διαδικασία, εφόσον ένας πολίτης επιθυμεί να ενημερώνεται πότε μια διαδικασία τροποποιείται.
Η ανατροφοδότηση ανά διαδικασία, εφόσον ένας πολίτης θέλει να υποβάλει κάποιο παράπονο ή καταγγελία για τη διαδικασία.
Η λειτουργία μητρώου δικαιολογητικών και μητρώου σημείων εξυπηρέτησης.
Το ταμπλό παρακολούθησης (dashboards) για τις δημόσιες υπηρεσίες και διαλειτουργικότητα με άλλες πλατφόρμες όπως e-paravolo, πύλη EU-GO για τις διασυνοριακές υπηρεσίες, νέο back office των ΚΕΠ.
Η νομοθεσία για το «Μίτος» συμπληρώνεται στο νομοσχέδιο για τις αναδυόμενες τεχνολογίες, όπου προβλέπονται αναλυτικά οι διαδικασίες επικαιροποίησης και κατάργησης των διαδικασιών, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων και με το Εθνικό Τυπογραφείο.
Η τροφοδότηση του «Μίτος» είναι σε εξέλιξη, με στόχο έως το τέλος του 2022 να ενταχθούν όλες οι διαδικασίες και να λειτουργήσει πλήρως ο μηχανισμός επικαιροποίησης.
Κατά την παρουσίαση του Μητρώου, ο κ. Πιερρακάκης και ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Θοδωρής Λιβάνιος, απένειμαν τιμητικές διακρίσεις σε δυο προσωπικότητες της πληροφορικής με σημαντική προσφορά στην Ελλάδα, τον πρωτοπόρο της πληροφορικής στη χώρα μας Ανδρέα Δρυμιώτη και τον «αρχιτέκτονα του Taxisnet» Παναγιώτη Γεωργιάδη, στο πλαίσιο του θεσμού των «Βραβείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης», της Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών.