Στο συνέδριο για το μέλλον του λιανεμπορίου που διοργάνωσε η ΕΣΕΕ, συμμετείχε o Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του kariera.gr, Θεόφιλος Βασιλειάδης, ο οποίος υπογράμμισε την ανάγκη αναβάθμισης των ψηφιακών δεξιοτήτων, καθώς και τη συμβολή της απασχόλησης στη λιανική στη γενικότερη καριέρα των εργαζομένων.
Υπάρχει δομικό χάσμα στις δεξιότητες, ειδικά όσον αφορά στην τεχνολογία στις επιχειρήσεις και στη λιανική, ανέφερε ο Θεόφιλος Βασιλειάδης, CEΟ και Ιδρυτής του kariera.gr, σε συζήτηση που είχε με τον Αντιπρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της Dixons South East Europe, Κωτσόβολος, Γιάννη Βασιλάκο, την οποία συντόνισε η δημοσιογράφος Μαρία Νικόλτσιου. “Υπάρχει κόσμος που μένει πίσω”, ανέφερε o κ. Βασιλειάδης, σημειώνοντας πως υπάρχει η ανάγκη να αλλάξουν οι δεξιότητες και να προσαρμοστούν οι εργαζόμενοι. Πρόσθεσε πως ο ανταγωνισμός για το ταλέντο είναι μεγάλος και πως ειδικά οι μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής, που αποτελούν πολυεπίπεδους οργανισμούς, έχουν να ανταγωνιστούν ως εργοδότες πολλούς κλάδους, όπως τις εταιρείες logistics, τα startups, τις εταιρείες που απασχολούν εργαζόμενους στο last mile delivery κλπ.
Ερωτηθείς για το αν είναι ρίσκο να επενδύσεις σε νέα στελέχη διατρέχοντας τον κίνδυνο να φύγουν από την εταιρεία αφού εκπαιδευτούν, ο κ. Βασιλειάδης επισήμανε πως οι επιχειρήσεις πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να εκπαιδεύσουν τους ανθρώπους τους, να πάρουν νέα στελέχη και να επενδύσουν σε αυτά. “Θα σου φύγουν – αλλά θα έχεις καλό κόσμο. Είναι μονόδρομος. Χωρίς να επενδύσεις στους νέους εργαζόμενους, το αφήγημα της ανάπτυξης δεν υπάρχει. Θες καλύτερους ανθρώπους και ας σου φύγουν”, τόνισε. Στο ίδιο πλαίσιο, σημείωσε πως ιδιαίτερα για τους “εργάτες γνώσης”, πλέον μπορούν να δουλέψουν από οπουδήποτε και να βρουν τα διπλά λεφτά στο ίδιο timezone.
Μιλώντας για το πόσο ελκυστικός είναι ο χώρος της λιανικής για τους νέους, ο κ. Βασιλειάδης υπογράμμισε ότι ο κλάδος συνολικά πρέπει να προωθήσει την ιδέα ότι δουλεύοντας στη λιανική δημιουργείς γερές βάσεις για την μετέπειτα καριέρα σου. “Η εμπειρία που θα κερδίσει κανείς, ειδικά στην αρχή της καριέρας του, δουλεύοντας στη λιανική, είτε είναι πληροφορικάριος ή μαθηματικός, θα τον ακολουθεί μια ζωή. Η άμεση αλληλεπίδραση με τον πελάτη, το να έχεις πουλήσει, να έχεις κάνει εξυπηρέτηση πελατών, είναι η βάση. Δεν μπορείς να μην το έχεις. Πρέπει συνολικά ο κλάδος, οι θεσμοί, οι φορείς, οι επιχειρήσεις, μικρές και μεγάλες, να χτίσουν αυτήν την εικόνα, βελτιώνοντας τους μισθούς, βελτιώνοντας την εκπαίδευση και κατανοώντας πως κάποιοι θα φύγουν και κάποιοι θα μείνουν”, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 27 Μαΐου, στο πλαίσιο του συνεδρίου της ΕΣΕΕ “The Future of Retail 2022” που έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο Intercontinental.