Από την Βαρκελώνη για το Infocom.gr, Πέτρος Κυπραίος
Η Ελλάδα της καινοτομίας μπορεί να κάνει πολλά και γιατί όχι να κοιτάξει direct στα μάτια και αντίστοιχες εταιρείες από τον χώρο του εξωτερικού που ειδικεύονται στις νέες τεχνολογίες. Άλλωστε όλοι γνωρίζουμε ότι στις περισσότερες ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας (είτε είναι startups ή… μη) τα μυαλά υπάρχουν, το ταλέντο είναι μπόλικο και ακόμη και με τη… χρηματοδότηση κάτι γίνεται! Παραδοσιακά το Mobile World Congress πέραν του ότι μας δίνει μια γερή γεύση από το μέλλον της mobile βιομηχανίας και των τηλεπικοινωνιών, αποτελεί παράλληλα μια εξαιρετική ευκαιρία για να ανθίσουν εμπορικές συμφωνίες και να επιτευχθούν σημαντικά deals και συνεργασίες. Όμως για να μπορέσει μια νεοφυής εταιρεία να κλείσει ένα deal θέλει αν όχι κόπο… σίγουρα τρόπο και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) που μαζί με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και την Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece) εποπτεύουν την ελληνική αποστολή στη Βαρκελώνη, προσφέρει το κατάλληλο know-how αλλά και τα σωστά εργαλεία, έτσι ώστε μια ελληνική εταιρεία να καταφέρει όχι μόνο να «επιβιώσει» στο MWC, αλλά παράλληλα να μπορέσει να κλείσει προσοδοφόρα deals και μελλοντικές συνεργασίες. Το μυστικό της επιτυχίας άλλωστε κρύβεται στο σωστό networking και το να έχεις τους κατάλληλους ανθρώπους για να μπορέσουν να σε βοηθήσουν..
Η φετινή ελληνική αποστολή στο MWC της Βαρκελώνης πλαισιώθηκε όχι μόνο στο booth του ΣΕΚΕΕ, αλλά και στο 4YFN, το σημείο συνάντησης που τα startups μπορούν να ξεδιπλώσουν το ξεχωριστό ταλέντο τους και να προβάλλουν τις καινοτόμες λύσεις τους. Στο πλαίσιο του MWC, ο κ. Μαρκατάτος (Πρόεδρος του ΣΕΚΕΕ / Regate) και ο κ. Μακρομάλλης (Αντιπρόεδρος του ΣΕΚΕΕ / EXCELON) μίλησαν μαζί μας εφ’ όλης της ύλης και μας έδωσαν μια σαφή εικόνα για τις δραστηριότητες και τους στόχους του ΣΕΚΚΕ, τονίζοντας παράλληλα ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να πρωταγωνιστήσουν, όσο υψηλό κι εάν είναι το επίπεδο του ανταγωνισμού από τις αντίστοιχες επιχειρήσεις τεχνολογίας που δραστηριοποιούνται σε χώρες του εξωτερικού.
Παράλληλα, τα στελέχη του ΣΕΚΕΕ αναφέρθηκαν στα φετινά trends που χαρακτήρισαν τα περισσότερα tech startups, ενώ παράλληλα συμφώνησαν πόσο πολύ τους έλειψε ένα «κανονικό» event και όχι ένα MWC… «παρωδία» όπως ήταν η (μάλλον ατυχής και λόγω των υγειονομικών συνθηκών) προσπάθεια που έγινε το καλοκαίρι του 2021.
Στο MWC 22 συμμετείχαν περισσότερες από 42 εταιρείες και καινοτόμες επιχειρήσεις από clusters όπως είναι το egg, το Pleiades και η ΘΕΑ. Στις συμμετοχές περιλαμβάνονται επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται σε μία ευρεία γκάμα κλάδων, από τις υποδομές 5G και τη διαχείριση μηνυμάτων, μέχρι λύσεις AR/VR και fintech. Χορηγοί της ελληνικής αντιπροσωπείας ήταν η Περιφέρεια Αττικής, η Samsung, η Uni Systems και το egg. Τα vibes για την ελληνική αποστολή ήταν για μια ακόμη φορά πολύ θέτικα, με τον ΣΕΚΕΕ να διοργανώνει μια ακόμη πετυχημένη ελληνική αποστολή στη Βαρκελώνη. Καλή αντάμωση ξανά του χρόνου!