Μια προηγμένη λειτουργία 5G που δοκιμάστηκε με επιτυχία από την Deutsche Telekom (DT) και την Ericsson υπόσχεται να προσφέρει την πολυπόθητη καθηλωτική εμπειρία για χρονικά κρίσιμες εφαρμογές όπως το cloud gaming. Σε μια πρόσφατη επίδειξη, οι συνεργαζόμενοι εταίροι έδειξαν πώς η τεχνολογία Low Latency Low Loss Scalable throughput (L4S) μειώνει σημαντικά την καθυστέρηση σε ένα διαδραστικό βιντεοπαιχνίδι που βασίζεται στο cloud.
Η L4S αποτελεί μια προηγμένη λειτουργία των δικτύων 5G, η οποία θα βελτιώσει την ποιότητα της εμπειρίας σε περιπτώσεις χρήσης ευαίσθητων στην καθυστέρηση ή όπου η χρονική διάρκεια αποτελεί κρίσιμο παράγοντα, όπως το cloud gaming και οι εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας/Εικονικής Πραγματικότητας (AR/VR). Για να απεικονίσουν τα οφέλη του L4S, η Ericsson και η DT κατέγραψαν ένα διαδραστικό παιχνίδι αγώνων με ταχύπλοες βάρκες, που βασίζεται στο cloud, τόσο με τη χρήση αυτής της τεχνολογίας, όσο και χωρίς αυτήν. Κατόπιν, το καταγεγραμμένο αυτό παιχνίδι αναπαράχθηκε μέσω δικτύου κινητών επικοινωνιών, καταδεικνύοντας τη διαφορά στην εμπειρία παιχνιδιού μεταξύ μιας σύνδεσης 5G που παρέχει τη λειτουργία διαχείρισης χαμηλής καθυστέρησης L4S και μιας σύνδεσης 5G χωρίς αυτήν τη λειτουργία. Τα αποτελέσματα έδειξαν σαφώς ορατές καθυστερήσεις στο παιχνίδι (jitter spikes) χωρίς την ενεργοποίηση της λειτουργίας L4S, ενώ στο παιχνίδι που ενεργοποιήθηκε αυτή η λειτουργία 5G, η πλεύση του ταχύπλοου ήταν ομαλή και ρεαλιστική καθ’ όλη τη διάρκειά του.
Ο Alex Choi, SVP Technology Strategy & Innovation, Deutsche Telekom, δήλωσε: «Η σταθερά χαμηλή καθυστέρηση στα δίκτυα κινητών επικοινωνιών είναι απαραίτητη για τη δημιουργία νέων και συναρπαστικών εμπειριών για τους χρήστες. Μαζί με την Ericsson αποδείξαμε τα μοναδικά οφέλη της διαχειριζόμενης καθυστέρησης με την τεχνολογία L4S για χρονικά κρίσιμες, υψηλής ταχύτητας εφαρμογές μέσω 5G. Θα συνεχίσουμε τη συνεργασία μας για να προωθήσουμε την υιοθέτηση του L4S για μια συνεπή και επεκτάσιμη παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών 5G και υπηρεσιών που καθίστανται δυνατές μέσω τεχνολογίας κατανεμημένης αρχιτεκτονικής παρυφής δικτύου (edge), τόσο σε προγραμματιστές όσο και στους πελάτες μας».
Ο Per Narvinger, Head of Product Area Networks της Ericsson, αναφέρει: «Αυτό το πρόσφατο ορόσημο στην συνεργασία μας με την Deutsche Telekom δείχνει πώς η τεχνολογία L4S μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την απόδοση των κρίσιμων από άποψης χρόνου, υψηλής ταχύτητας εφαρμογών σε δίκτυα 5G. Η δυνατότητα εξασφάλισης χαμηλής καθυστέρησης με συνέπεια, αποτελεί βασικό παράγοντα για πολλές νέες υπηρεσίες 5G. Αποτελεί επίσης αναγκαιότητα για την αύξηση των επιδόσεων σε σχέση με το 4G. Συνεπώς, η τεχνολογία L4S θα συμβάλει στο «να ανέβουν επίπεδο» οι υφιστάμενες περιπτώσεις χρήσης 5G, ενώ παράλληλα θα καταστήσει δυνατές νέες εφαρμογές που οι πάροχοι υπηρεσιών επικοινωνιών μπορούν να προσφέρουν στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις».
Το L4S είναι μια νέα τεχνολογία που βασίζεται σε μια τυποποίηση της Ομάδας Εργασίας Τεχνολογίας Διαδικτύου (Internet Engineering Task Force, IETF), η οποία παρέχει υψηλή απόδοση και χαμηλή καθυστέρηση στην κίνηση IP, με αποτέλεσμα την βελτιωμένη, ταχεία διαχείριση της προσαρμογής του ρυθμού και τη μείωση της συμφόρησης του δικτύου, της ουράς αναμονής και της απώλειας πακέτων.
Το L4S βασίζεται στο ECN (Explicit Congestion Notification) της επικεφαλίδας IP (IP header) για να υποδεικνύει στην εφαρμογή τη συσσώρευση ουράς στο δίκτυο ραδιοπρόσβασης (RAN). Τα σήματα συμφόρησης διαχειρίζονται στη συνέχεια από την πλευρά του αποστολέα και του παραλήπτη χάρη σε επεκτάσιμους αλγορίθμους ελέγχου συμφόρησης. Με τη σειρά της, η τεχνολογία ειδοποιεί τον διακομιστή εφαρμογών να προσαρμόσει τον ρυθμό μετάδοσης bit της εφαρμογής, ούτως ώστε αυτός να ανταποκρίνεται στη χωρητικότητα της εγκατεστημένης ζεύξης επικοινωνίας. Συνεπώς, η τεχνολογία L4S είναι αποτελεσματική στην παροχή απρόσκοπτης εμπειρίας χρήστη, ακόμη και όταν μεταβάλλεται τόσο το φορτίο κίνησης όσο και οι συνθήκες ραδιοεπικοινωνίας.