Πανηγυρίζει το Viber για την ανταπόκριση που είχαν οι υπηρεσίες του στην Ελλάδα πέρσι, όπως αναφέρει, «χρονιά που ο εταιρείες ανακάλυψαν νέες μεθόδους πρόσβασης και επικοινωνίας με το κοινό τους και ξεχώρισαν τις εφαρμογές μηνυμάτων ανάμεσα σε αυτές».
Σύμφωνα με το Viber «μέσα σε ελάχιστο χρόνο, οι εταιρείες χρειάστηκαν να αλλάξουν πολλά. Ο τρόπος που χρησιμοποίησαν το Viber ως επιχειρηματικό εργαλείο, ειδικά στην Ελλάδα, μας κατευθύνει προς κάποιες τάσεις που ήρθαν για να μείνουν».
Όπως σημειώνει η δημοφιλής πλατφόρμα μηνυμάτων πιθανότατα κάποια στιγμή στο μέλλον οι επιχειρήσεις θα θυμούνται (ίσως με ένα χαμόγελο) ότι το 2020 εκτός από μια δύσκολη χρονιά ήταν η χρονιά που τις πήγε στο επόμενο επίπεδο. Τουλάχιστον εκείνες τις επιχειρήσεις που εγκλιματίστηκαν γρήγορα στα νέα δεδομένα και εξερεύνησαν καινούργια εργαλεία και κανάλια επικοινωνίας, ακόμη και πωλήσεων, για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Περισσότερες συζητήσεις 1-προς-1 μέσω των Business Messages
Βάσει στοιχείων που έδωσε στη δημοσιότητα το Viber πολύ περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιήσαν τα επιχειρηματικά εργαλεία για να έρχονται καθημερινά σε επαφή με υπάρχοντες και υποψήφιους πελάτες. Το 2020 σημειώθηκε μια αύξηση 21% στη χρήση Business Messages στο Viber, αλλά το σημαντικότερο είναι η μεγαλύτερη αύξηση που σημειώθηκε στα μηνύματα συναλλαγών σε σχέση με αυτά που αφορούσαν κάποια προώθηση προϊόντος. Ενώ τα τελευταία αυξήθηκαν κατά 17%, τα μηνύματα που αφορούν συναλλαγές αυξήθηκαν κατά 37%, μια ένδειξη ότι οι εταιρείες έστειλαν πιο χρηστικό περιεχόμενο στους πελάτες τους, αντί για απλά προωθητικά μηνύματα. Αποστολή ιατρικών αποτελεσμάτων, χωρίς την ανάγκη του πελάτη να επισκεφτεί ξανά το μικροβιολογικό εργαστήριο, παρακολούθηση παραγγελίας, υπενθυμίσεις ραντεβού, όλα αυτά πλέον γίνονταν μέσω μηνυμάτων στο Viber.
Επίσης, σύμφωνα με το Viber, οι επιχειρήσεις άλλαξαν την επικοινωνία τους, συζητώντας περισσότερο με τους πελάτες τους, ανακαλύπτοντας τη χρηστικότητα ενός εργαλείου που επιτρέπει την επικοινωνία 1-προς-1.
Στη χώρα μας είδαμε μια αύξηση 789% σε μηνύματα συναλλαγών, που δείχνει ότι το Viber έχει μετατραπεί σε μια από τις κυρίαρχες πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να παρέχουν τις υπηρεσίες. Και στα προωθητικά μηνύματα η Ελλάδα είδε μια αύξηση μεγαλύτερη απ’ ότι στον υπόλοιπο κόσμο (47%), αποτέλεσμα του γεγονότος ότι πάνω από τις διπλάσιες εταιρείες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (αύξηση 109%) άρχισαν να χρησιμοποιούν το Viber μέσα στο 2020. Στον υπόλοιπο κόσμο, το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης ήταν 58%.
Συχνότερη χρήση του Viber ως πλατφόρμας για διαφήμιση
Η συνολική αύξηση στη χρήση των μηνυμάτων σημαίνει επίσης ότι το 2020 οι σχετικές πλατφόρμες χρησιμοποιήθηκαν και για παραδοσιακή διαφήμιση.
Ειδικά οι εταιρείες Social Media, Delivery Φαγητού, Παιχνιδιών σε Κινητά χρησιμοποίησαν στο μέγιστο βαθμό τα διαφημιστικά εργαλεία του Viber (αύξηση 244%, 174% και 122% αντίστοιχα). Άλλοι κλάδοι που διάλεξαν το Viber για διαφήμιση ήταν το εΕμπόριο (ειδικά το ηλεκτρονικό), η Τεχνολογία, οι Τηλεπικοινωνίες, η Διασκέδαση, το FMCG, αλλά ακόμη και η Αυτοκινητοβιομηχανία (αν και η τελευταία το χρησιμοποίησε λιγότερο από την προηγούμενη χρονιά, όπως έκανε φυσικά και ο κλάδος του Τουρισμού). Παγκοσμίως σημειώθηκε αύξηση 115% σε απευθείας (όχι programmatic) διαφήμιση, με την Ελλάδα να σημειώνει κι αυτή μια σημαντική αύξηση (55%).