Εκτός από το πενταετές επενδυτικό της πρόγραμμα ύψους 500 εκατ. ευρώ (2020 – 2024) η Vodafone Ελλάδος προχωρά παράλληλα στην κατασκευή και πόντιση ενός υποθαλάσσιου καλωδίου μήκους 610 χλμ. που θα συνδέσει την Αττική με Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη, Κω, Ρόδο και Κρήτη και ενός δεύτερου, μήκους 30 χλμ., που θα συνδέσει την ηπειρωτική χώρα με την Κέρκυρα.
Όπως είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος, Χάρης Μπρουμίδης, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, η παραπάνω επένδυση ύψους 40 εκατ. ευρώ, θα ξεκινήσει τους επόμενους μήνες και η προοπτική είναι να ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2022 διευρύνοντας το αποτύπωμα της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας στα διεθνή δίκτυα και τον ρόλο της Ελλάδας στις διεθνείς τηλεπικοινωνίες.
Το επόμενο διάστημα οι επενδύσεις της Vodafone θα κατευθυνθούν κυρίως σε υποδομές με επίκεντρο τα δίκτυα οπτικών ινών, το 5G, το περιεχόμενο και τις τεχνολογικές υπηρεσίες νέας γενιάς για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις. Η τηλεπικοινωνιακή εταιρεία, σύμφωνα με όσα είπε χθες ο επικεφαλής της ολοκλήρωσε το επενδυτικό πρόγραμμα της περιόδου 2015 – 2019 ύψους 590 εκατ. ευρώ, μέρος του οποίου αφορούσε και τη δημιουργία ιδιόκτητου δικτύου οπτικών ινών πανελλαδικά. Συγκεκριμένα, έχουν αποπερατωθεί τα δίκτυα FTTH (οπτική ίνα στο σπίτι) και FTTC (οπτική ίνα στα κτήρια) σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ιωάννινα, Βέροια, Βόλο και Κοζάνη, παρέχοντας πρόσβαση σε υψηλές ταχύτητες σε 350.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Βρίσκονται σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθούν το Φθινόπωρο του 2020 και τα υπόλοιπα έργα κατασκευής δικτύων FTTH σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα τα οποία θα προσφέρουν νέες δυνατότητες και απεριόριστη χωρητικότητα δικτύου σε ακόμη 100.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις των τριών μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων. Παράλληλα, συνεχίζονται οι επενδύσεις στο κινητό δίκτυο, μέσα από τις οποίες προσφέρονται καινοτόμες υπηρεσίες όπως το VoLTE και το VoWi-Fi, ενώ έχει ξεκινήσει ένας νέος κύκλος εκσυγχρονισμού των σταθμών βάσης που ανοίγει τον δρόμο για τη χρήση των δικτύων 5G, μόλις το φάσμα των ραδιοσυχνοτήτων καταστεί διαθέσιμο.
Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης υγείας τα αιτήματα των συνδρομητών για αναβάθμιση των ταχυτήτων σύνδεσης στο διαδίκτυο αυξήθηκαν 50%.
Αναφορικά με τα αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης της Vodafone Απρίλιος 2019 – Μάρτιος 2020 που ανακοινώθηκαν από τον όμιλο ο κ. Μπρουμίδης αναφέρθηκε στα έσοδα από υπηρεσίες τα οποία αυξήθηκαν 3% στα 884 εκατ. ευρώ. Αν και δεν παρέθεσε συγκεκριμένα νούμερα είπε ότι και οι τηλεπικοινωνίες θα επηρεαστούν από την κρίση υγείας εξαιτίας της μείωσης του τουρισμού που επηρεάζουν τα έσοδα από την περιαγωγή και τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
Αναλυτικότερα σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα, όπως τα ανακοίνωσε ο όμιλος της Vodafone κατά την οικονομική χρήση Απρίλιος 2019 – Μάρτιος 2020 τα συνολικά έσοδα της Vodafone Ελλάδος διαμορφώθηκαν σε 958 εκατ. ευρώ αυξημένα 2% (939 εκατ. ) σε σχέση με την προηγούμενη χρήση (Απρίλιος 2018 – Μάρτιος 2019). Τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν 304 εκατ. έναντι 302 εκατ., τα λειτουργικά αποτελέσματα 124 εκατ. ευρώ έναντι 127 εκατ. οι κεφαλαιουχικές δαπάνες 110 εκατ. ευρώ έναντι 123 εκατ. και λειτουργικές ελεύθερες ταμειακές ροές 228 εκατ. ευρώ έναντι 177 εκατ.
Οι συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας στο τέλος του περασμένου Μαρτίου ήταν 4,476 εκατ. με τα συμβόλαια να αποτελούν το 36,3% του συνόλου της συνδρομητικής βάσης. Στη σταθερή τηλεφωνία οι συνδρομητές ήταν 945 χιλ. έναντι 942 χιλ. που ήταν ένα χρόνο πριν. Η χρήση των data κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρήσης (Ιανουάριος – Μάρτιος 2020) ήταν 18.788 ΤΒ από 18.329 το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο και 13.464 το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Για το θέμα των ημερών, τη μελέτη της φιλανδικής Rewheel που έχει δώσει στη δημοσιότητα η Επιτροπή Ανταγωνισμού (ΕΑ) για τις τιμές στην κινητή και το επίπεδο του ανταγωνισμού, ο κ. Μπρουμίδης, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι «είναι πολύ δύσκολο να γίνουν συγκρίσεις τιμών και όποιος το επιχειρεί χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός». Σύμφωνα με τον ίδιο η Ελλάδα δεν είναι η πιο ακριβή χώρα στην κινητή, όπως υποστηρίζει η επίμαχη μελέτη, για λογαριασμό της ΕΑ, ούτε και η φθηνότερη. Όπως είπε, το επόμενο διάστημα θα δημοσιοποιηθούν άλλες περισσότερο αξιόπιστες αναφορές που θα δείχνουν μια διαφορετική εικόνα για τη θέση της χώρας όσο αφορά τις τιμές, που πάντως, όπως επίσης είπε, θα συνεχίσουν να μειώνονται. Σχετικά με τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στις ονομαστικές τιμές και τις πραγματικές παραδέχθηκε ότι δεν είναι η σωστή πρακτική ωστόσο, είναι θέμα ανταγωνισμού και οι εταιρείες δεν έχουν βρει τον τρόπο να το λύσουν.
Σύμφωνα με τον ίδιο στη διαβούλευση για τις συχνότητες για το 5G δεν εμφανίστηκε φορέας που επιθυμεί να γίνει ο τέταρτος παίχτης στην κινητή ενώ τόνισε ότι το ζητούμενο είναι να υπάρχουν υγιείς πάροχοι οι οποίοι να είναι σε θέση να επενδύουν.
Το σχέδιο δράσης για τον κορονοϊό
Καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος των μέτρου περιορισμού της κυκλοφορίας με την εμφάνιση της πανδημίας, η Vodafone κινητοποιήθηκε και υλοποίησε ένα ολιστικό σχέδιο δράσης, που είχε έξι τομείς: Την προστασία και ασφάλεια των εργαζομένων, τη διασφάλιση της απρόσκοπτης επικοινωνίας για όλους, τη διάθεση λύσεων για εργασία και εκπαίδευση από απόσταση, τη συμπαράσταση σε επιχειρήσεις που πλήττονται, τη στήριξη της κοινωνίας και διευκόλυνση της επικοινωνίας και ψυχαγωγίας από το σπίτι καθώς τη συμβολή στην προσπάθεια της πολιτείας για αντιμετώπιση της πανδημίας.
Ενδεικτικά, στα πλαίσια του προγράμματος #μαζί_συνεχίζουμε η Vodafone προσέφερε στους πελάτες της δωρεάν χρόνο ομιλίας στις υπηρεσίες φωνής στην σταθερή τηλεφωνία, data στο κινητό δίκτυο, τηλεοπτικό περιεχόμενο, καινοτόμες εφαρμογές τηλεργασίας στις επιχειρήσεις, αλλά και πακέτα επικοινωνίας και τηλεκπαίδευσης σε προνομιακές τιμές. Ακόμη, μέσα από το Ίδρυμα Vodafone στήριξε το έργο νοσοκομείων αναφοράς με προϊόντα και υπηρεσίες επικοινωνίας ενώ έθεσε στη διάθεση του συστήματος υγείας τις κινητές μονάδες ιατρικού εξοπλισμού του προγράμματος Τηλεϊατρικής.
Παράλληλα, η Vodafone απευθύνεται σε πολίτες των οποίων η εργασία επηρεάστηκε αρνητικά από τις έκτακτες συνθήκες λόγω της πανδημίας, δίνοντάς τους προτεραιότητα στην κάλυψη των διαθέσιμων θέσεων εργασίας στη Vodafone και στις συνεργαζόμενες με αυτήν εταιρείες.
Επιπλέον, η Vodafone κινητοποιήθηκε άμεσα και κάλυψε τις μεγάλες ανάγκες για ίντερνετ στο σπίτι, προχωρώντας σε επενδύσεις για την επαύξηση της χωρητικότητας των δικτύων της σταθερής, προκειμένου να καλύψει την ισχυρή ζήτηση από τους καταναλωτές.
Βάσει των στοιχείων που έδωσε η διοίκηση της τηλεπικοινωνιακής εταιρείας κατά τη διάρκεια του lockdown η κίνηση στη φωνή μέσω της σταθερής τηλεφωνίας αυξήθηκε 92%, η χρήση του internet 53%, οι υπηρεσίες τηλεόρασης 142%, ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε 40 – 65%.