Οι συνέπειες στα εισοδήματα εργαζομένων και επιχειρήσεων, από τα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού δεν θα αφήσουν ανεπηρέαστες τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, όπως και τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας, ακόμα και αυτούς που δεν ανέστειλαν εντελώς τη δραστηριότητά τους.
Όπως επισημαίνεται από στελέχη της αγοράς το ύψος των απλήρωτων λογαριασμών θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια που θα έχουν τα μέτρα και από τις επιπτώσεις τους γενικότερα στην οικονομία.
Προς το παρόν οι εκτιμήσεις είναι συγκρατημένες καθώς υπάρχει και το πρόβλημα ότι πολλοί καταναλωτές δεν έχουν μπει στη λογική να πληρώνουν ψηφιακά τις υποχρεώσεις τους. Γι’αυτό και παρατηρούνται ουρές έξω από τα μαγαζιά των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών με τους πολίτες να προσέρχονται κυρίως για να πληρώσουν λογαριασμούς αφού τα καταστήματα διατηρούνται ανοιχτά μόνο για υπηρεσίες και όχι για την πώληση πάσης φύσεως συσκευών.
Γεγονός είναι πάντως ότι ήδη παρατηρούνται καθυστερήσεις οι οποίες δεν αποκλείεται να μετατραπούν σε απλήρωτους λογαριασμούς. Οι πάροχοι, αν και δεν το «φωνάζουν», υπό αυτές τις συνθήκες, θα αποφύγουν να λάβουν το μέτρο της διακοπής της σύνδεσης.
Το «σκηνικό» είναι γνώριμο για όλες τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες που έχουν αναγκαστεί κατά τη διάρκεια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που προηγήθηκε να διαγράψουν ένα πολύ μεγάλο ποσό επισφαλών απαιτήσεων (συνολικά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ).
Είναι χαρακτηριστικό ότι, όπως είχε γνωστοποιήσει στις αρχές του 2012 η διοίκηση του ΟΤΕ, οι επισφάλειες στην αγορά της κινητής τηλεφωνίας από 2% επί του συνολικού τζίρου το 2009 (ή 77 εκατ. ευρώ) το 2011 εκτινάχθηκαν στο 3,7% (ή στα 120 εκατ. ευρώ). Το 2018 μόνον ο ΟΤΕ, με βάση τον ισολογισμό του, είχε προχωρήσει στη διαγραφή επισφαλών απαιτήσεων ύψους 98,9 εκατ. ευρώ.