Με τη φράση «ο ΟΤΕ ανακοίνωσε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα που έχει παρουσιάσει ευρωπαϊκός τηλεπικοινωνιακός πάροχος στην Ευρώπη, εδώ και χρόνια» οι αναλυτές της Citi απογείωσαν κυριολεκτικά τα σχόλια για τα αποτελέσματα του ομίλου το 2019, δικαιώνοντας τις επιλογές της διοίκησης και ανοίγοντας το δρόμο για τη συνέχεια, όπως έχει περιγραφεί από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο, Μιχάλη Τσαμάζ.
Η Citi έδωσε σύσταση «αγορά» για τη μετοχή του ΟΤΕ με τιμή στόχο τα 20 ευρώ ή με άλλα λόγια θεωρεί εύλογη μια αύξηση της τιμής της μετοχής του της τάξεως του 43% (η μετοχή έκλεισε την Παρασκευή στα 13,9 ευρώ).
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του ΟΤΕ καθώς το οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα βελτιώνεται, o OTE αναμένεται ότι θα συνεχίσει να παρουσιάζει θετική πορεία στα έσοδά του χάρη στην αυξανόμενη ζήτηση για τις ευρυζωνικές του υπηρεσίες και τις υπηρεσίες δεδομένων κινητής. Στη Ρουμανία, οι προσπάθειες ανάκαμψης αποδίδουν, οδηγώντας σε σταδιακή βελτίωση.
O OTE έχει ξεκινήσει ένα ταξίδι ψηφιοποίησης και μετασχηματισμού, με σκοπό να γίνει ακόμα πιο ευέλικτος, αποδοτικός και προσανατολισμένος στον πελάτη. Με το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων σε FTTC και 4G να έχει ολοκληρωθεί, η διοίκηση αναμένει οι προσαρμοσμένες επενδύσεις σε πάγια περιουσιακά στοιχεία να διαμορφωθούν σε 600 εκατ. το 2020. Ο ΟΤΕ αναμένει ότι οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές θα αγγίξουν φέτος τα 610 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 25% και οι ελεύθερες ταμειακές ροές τα 350 εκατ., λόγω των εξαιρετικά υψηλών εκτάκτων δαπανών. Λαμβάνοντας υπόψη την αναβολή της αναμενόμενης πληρωμής του 2019 για άδειες φάσματος, η αμοιβή των μετόχων για το 2020 αναμένεται να ανέλθει σε 400 εκατ., σημαντικά αυξημένη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, παρά τα επίπεδα ρεκόρ των εκτιμώμενων πληρωμών για άδειες φάσματος και τα έξοδα αναδιάρθρωσης.
Ο σχεδιασμός για τον μετασχηματισμό του ΟΤΕ βρίσκεται σε εξέλιξη, η υλοποίησή του θα ξεκινήσει προς το τέλος του έτους και, όπως εκτιμάται, για να ολοκληρωθεί πλήρως θα χρειασθεί δύο τουλάχιστον χρόνια.
Η διοίκηση του ΟΤΕ μελετά ειδικότερα το ενδεχόμενο οι δραστηριότητες που σχετίζονται με την εξυπηρέτηση και την επαφή με τον πελάτη (τεχνικοί πεδίου, call centers και καταστήματα) να λειτουργήσουν ως 100% θυγατρικές εταιρείες.
Η λογική είναι ότι με τον τρόπο αυτό θα κερδίσουν μεγαλύτερη ευελιξία, ανεξαρτησία και αυτονομία εντός του Ομίλου ΟΤΕ, θα μπορούν να επικεντρωθούν στο αντικείμενό τους και στις ανάγκες της συγκεκριμένης αγοράς τους, εστιάζοντας στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, θα έχουν την ευκαιρία να αναζητήσουν τρόπους και δυνατότητες ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους και να πωλούν τις υπηρεσίες τους σε τρίτους φέρνοντας έσοδα στον Όμιλο, συμβάλλοντας στη μείωση του λειτουργικού κόστους της κύριας δραστηριότητας.