Με προσωπική του επιστολή χθες προς το σύνολο των εργαζομένων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Μιχάλης Τσαμάζ ξεδίπλωσε ολόκληρο το σχέδιό του για την επόμενη μέρα του ΟΤΕ, υπογραμμίζοντας ότι η μετεξέλιξη και η προσαρμογή στις αλλαγές που επιβάλλει η τεχνολογία «είναι θέμα επιβίωσης και ανάπτυξης».
Όπως επισημαίνει, «οι προκλήσεις είναι παγκόσμιες και επιβάλλονται από την εξέλιξη της τεχνολογίας. Το disruption, δηλαδή οι ανατροπές στην αγορά, μπορούν να αλλάξουν ριζικά ολόκληρους κλάδους. Το Uber, το Airbnb, το Netflix, η Amazon είναι τέτοια παραδείγματα. Κάτι παρόμοιο ισχύει και στις τηλεπικοινωνίες. Δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε και να μείνουμε απαθείς μπροστά στην επικείμενη αλλαγή. Οι εταιρείες που κράτησαν μια τέτοια στάση, δεν κατάφεραν να επιβιώσουν. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα: Motorola, Kodak, Nokia, Thomas Cook και τόσες άλλες που αντιστάθηκαν στην αλλαγή, με ολέθριες επιπτώσεις για τις ίδιες τις εταιρείες και τους εργαζομένους τους».
Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ ο ΟΤΕ εισέρχεται σε μια περίοδο αλλαγών και πιο συγκεκριμένα εξετάζονται τα εξής:
- Οι τεχνικοί πεδίου, η ομάδα με την καλύτερη εκπαίδευση και τη μεγαλύτερη τεχνογνωσία στη χώρα, θα λειτουργήσουν σε 100% αυτόνομη θυγατρική. Μέσα από συνεχή εκπαίδευση σε νέες τεχνολογίες, εκτός από τις ανάγκες του Ομίλου θα διεκδικήσουν και μερίδιο από τις ανάγκες της ευρύτερης αγοράς, πχ για υπηρεσίες smart home. Στόχος είναι η ομάδα να μεγαλώσει και να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης μέσα από την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών προς τον πελάτη.
- Όλες οι ομάδες που παρέχουν υπηρεσίες call centers, που αυτή τη στιγμή είναι μοιρασμένες σε διαφορετικές εταιρείες του Ομίλου, θα συγκεντρωθούν στην 100% θυγατρική, COSMOTE evalue, τη μεγαλύτερη εταιρεία contact center στη χώρα. Η COSMOTE evalue αποτελεί ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο παράδειγμα νέων πηγών εσόδων για τον Όμιλο, καθώς ήδη παρέχει υπηρεσίες εξυπηρέτησης και σε άλλες μεγάλες εταιρείες. Στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, η αναβάθμιση των υπηρεσιών και η αύξηση των πελατών στους οποίους παρέχει υπηρεσίες τηλεφωνικής εξυπηρέτησης.
- Τα καταστήματα του Ομίλου ΟΤΕ θα λειτουργήσουν ως ξεχωριστή 100% θυγατρική. Θα δοθεί έτσι η δυνατότητα στις δύο αλυσίδες καταστημάτων, την COSMOTE και την ΓΕΡΜΑΝΟΣ, να κινούνται με ακόμη περισσότερη ευελιξία και ταχύτητα στα πρότυπα του μετασχηματισμού που γίνεται διεθνώς στις αγορές λιανικής. Έτσι, οι υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που παρέχουν σήμερα θα συνεχίσουν να εξελίσσονται διαρκώς και να συνάδουν με τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του πελάτη.
Οι παραπάνω αλλαγές θα επιτρέψουν στους τεχνικούς πεδίου, τα call centers, τα καταστήματα και όλους όσοι έχουν την άμεση επαφή με τον πελάτη, να ανταποκρίνονται ταχύτερα και καλύτερα στις ανάγκες του πελάτη, όπως επιτάσσει η νέα ψηφιακή εποχή. Επίσης, θα δώσουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να προσλάβει και να αναπτύξει εργαζομένους σε σημαντικές ειδικότητες της νέας εποχής όπως Data Science, Digital Marketing, Software Developers κλπ. Παρόμοια και οι κεντρικές / διοικητικές υπηρεσίες θα μπορούν να λειτουργούν πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά.
Λειτουργώντας ως θυγατρικές εταιρείες οι παραπάνω τομείς, σύμφωνα πάντα με τη διοίκηση του ΟΤΕ, μεταξύ άλλων κερδίζουν μεγαλύτερη ευελιξία, ανεξαρτησία και αυτονομία εντός του Ομίλου ΟΤΕ, θα μπορούν να επικεντρωθούν στο αντικείμενό τους και στις ανάγκες της συγκεκριμένης αγοράς τους, εστιάζοντας στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη και θα έχουν την ευκαιρία να αναζητήσουν τρόπους και δυνατότητες ανάπτυξης των δραστηριοτήτων τους, να πωλούν τις υπηρεσίες τους σε τρίτους, φέρνοντας έσοδα στον Όμιλο. Έτσι, θα συμβάλλουν στη μείωση του λειτουργικού κόστους της κύριας δραστηριότητας της εταιρείας, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζονται θέσεις εργασίας.
«Όλοι οι εργαζόμενοι παραμένουν μέλη της μεγάλης οικογένειας του ΟΤΕ» σημειώνει ο επικεφαλής του ομίλου προσθέτοντας ότι οι εργαζόμενοι αποκτούν μεγαλύτερη εξειδίκευση και οι ρόλοι τους αναβαθμίζονται, διασφαλίζεται η ανταμοιβή με βάση την προσπάθεια και την επίδοση, ενώ ειδικά η νέα γενιά του Ομίλου ΟΤΕ θα έχει τη δυνατότητα να εξελίσσεται, εκτός από επαγγελματικά, και μισθολογικά στα πρότυπα μιας σύγχρονης εταιρείας.
Έχει προηγηθεί ο μετασχηματισμός του ΟΤΕ από ένα πρώην κρατικό μονοπώλιο σε μια σύγχρονη και ανταγωνιστική εταιρεία η οποία, όπως επίσης αναφέρεται στην επιστολή Τσαμάζ: Τη δεκαετία που πέρασε επένδυσε συνολικά πάνω από 4,7 δις ευρώ στην Ελλάδα. Μείωσε τον δανεισμό της 80% από 4,3 δις ευρώ το 2010 σε 772 εκατ. ευρώ σήμερα. Εξορθολόγησε το κόστος της με κοινωνικά υπεύθυνους τρόπους. Το κόστος των εθελούσιων ήταν περίπου 1 δις ευρώ από το 2010 ως το 2019 και έχει χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τα κέρδη του Ομίλου ΟΤΕ χωρίς καμία επιβάρυνση του ελληνικού δημοσίου.
Η παραπάνω επιστολή έρχεται έπειτα από την πολυήμερη απεργία της ΟΜΕ ΟΤΕ, η σημερινή διοίκηση της οποίας δείχνει να μην έχει αίσθηση των αλλαγών που έχουν ήδη επέλθει στον ΟΤΕ. Για αύριο πάντως είναι προγραμματισμένη συνάντηση διοίκησης – Ομοσπονδίας με θέμα την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Ο κ. Τσαμάζ αναφερόμενος στην απεργία των 19 ημερών και στα όσα διαδραματίστηκαν στη διάρκειά της σημείωσε: «Ο ΟΤΕ κατάφερε να διατηρήσει την εργασιακή ειρήνη την τελευταία δεκαετία, εν μέσω συνεχόμενων αλλαγών και μεταρρυθμίσεων. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια των γιορτών βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μία πρωτοφανή απεργία διάρκειας τριών εβδομάδων, που ταλαιπώρησε τους πελάτες μας και επηρέασε το επίπεδο των υπηρεσιών μας, ζημιώνοντας την εικόνα μας και τους εργαζομένους. Αντιμετωπίσαμε πρωτοφανείς πρακτικές συκοφαντίας, ψεύδους, απειλών σε προσωπικό επίπεδο, με αποκορύφωμα την άνανδρη επίθεση στην οικογενειακή μου κατοικία.
Είναι επίσης πρωτοφανές ότι η ηγεσία της ΟΜΕ ΟΤΕ δεν καταδίκασε την επίθεση αυτή με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο.
Η διοίκηση του ΟΤΕ πάντα επιδιώκει τον διάλογο με τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Τον εποικοδομητικό διάλογο. Προσβλέπει στην επίτευξη συμφωνίας για υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όπως έχει αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια. Σε καμία όμως περίπτωση ο ΟΤΕ δεν θα επιστρέψει σε καθεστώς οργανισμού δημοσίου με νοοτροπίες παρελθόντος!»