«Η ψηφιακή πραγματικότητα είναι το τέταρτο πεδίο που κρίνεται η Ανάπτυξη για Όλους. Γιατί ο 21ος αιώνας, πρώτα απ’ όλα, απαιτεί ένα Ψηφιακό Κράτος. Γρήγορο, αποτελεσματικό, παραγωγικό υπέρ του πολίτη» τόνισε στην κεντρική ομιλία του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας: «Σήμερα, η Ελλάδα είναι ουραγός στους ψηφιακούς δείκτες: 26η στο σύνολο των 28, 27 -σύντομα, κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δέσμευσή μας είναι εντός της επόμενης τετραετίας να βρεθούμε στον ευρωπαϊκό μέσο όρο της. Ξεκινώντας με το εθνικό πλαίσιο κατά της γραφειοκρατίας, με εργαλείο την ηλεκτρονική διακυβέρνηση».
Ειδικότερα, οι αναφορές του πρωθυπουργού για τις τηλεπικοινωνίες και τον ψηφιακό μετασχηματισμό ήταν οι παρακάτω:
– «Στις αρχές του 2020, η Κυβέρνηση θα παρουσιάσει την εθνική της στρατηγική για τα δίκτυα 5G με δημοπράτηση και του σχετικού φάσματος μέχρι το τέλος του 2020. Στις τηλεπικοινωνίες δρομολογείται η επιτάχυνση της αδειοδότησης συστημάτων κεραιών που αποτελεί αναγκαία συνθήκη για να περάσει η χώρα στην εποχή του 5G.
– Θέλουμε να κάνουμε τον πολίτη σύμμαχο στην καταπολέμηση της ταλαιπωρίας του. Γι’ αυτό και θεσμοθετούμε ένα Παρατηρητήριο Γραφειοκρατίας, με αποστολή την κυλιόμενη, τη συνεχή, αποτύπωση των διοικητικών βαρών που προκύπτουν από νόμους, αποφάσεις της Διοίκησης για επιχειρήσεις, πολίτες και υπαλλήλους. Θα δημοσιεύει τακτικές αναφορές για τις δυσλειτουργίες. Με τρόπο απολύτως κατανοητό για τον πολίτη, θα προτείνει πρακτικές λύσεις.
– Πριν το τέλος του χρόνου θα έχει προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για τις νέες ταυτότητες. Δεν θα έχουν, απλά, μία φωτογραφία και μερικά στοιχεία κατόχου. Αλλά θα ενσωματώνουν την πιο εξελιγμένη υποδομή, με ψηφιακές υπογραφές, η οποία θα επιτρέπει την λεγόμενη «απομακρυσμένη ταυτοποίηση». Θα μπορούν έτσι, οι πολίτες, με ασφάλεια να έχουν πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες από το σπίτι τους ή απ’ τη δουλειά.
– Στους πρώτους μήνες του 2020 θα είναι, επίσης, διαθέσιμη σε πιλοτική μορφή η ηλεκτρονική πύλη GOV.GR, η κεντρική γέφυρα αλληλεπίδρασης του πολίτη με το κράτος. Σε πρώτο επίπεδο, θα συγκεντρωθούν εκεί οι υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες σε πολλές διάσπαρτες πλατφόρμες. Σταδιακά, όμως, η πύλη αυτή, θα αποτελέσει το κύριο σημείο επαφής του πολίτη με το κράτος. Τόσο για πληροφορίες όσο και για υπηρεσίες που μέχρι σήμερα απαιτούν φυσική παρουσία.»