Τις περισσότερες αναφορές για την επίλυση διαφορών στον Συνήγορο του Καταναλωτή είχαν για άλλη μια χρονιά ο τομέας των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών με βάση την έκθεση της Αρχής για το 2018 που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.
Ως ποσοστό επί του συνόλου των αναφορών στην Αρχή, οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες – ταχυδρομικές υπηρεσίες κατέλαβαν το 40,3%, σημειώνοντας αύξηση 16,7% σε σχέση με το 2017 και ακολούθησαν τα καταναλωτικά αγαθά (23,3%), οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (14,9%) και η ενέργεια – ύδρευση (9,3%).
Σύμφωνα με την έκθεση της Αρχής οι περισσότερες αναφορές σχετίζονταν με «επιθετικές πολιτικές πώλησης από εκπροσώπους των παρόχων, συνοδευόμενες από τη χρήση παραπλανητικών ισχυρισμών, ιδίως, ψευδών διαβεβαιώσεων ότι η μετάβαση των καταναλωτών σε άλλον πάροχο, ενώ βρίσκονται σε ισχύ συμβόλαια ορισμένου χρόνου, δεν επισείει καμία εις βάρος τους αρνητική συνέπεια, ενώ στην πραγματικότητα μία τέτοια ενέργεια ενεργοποιεί συμβατικές ρήτρες περί επιβολής χρηματικών ποινών λόγω πρόωρης αποδέσμευσης».
Επίσης μεγάλος αριθμός αναφορών είχαν σχέση «με τη λήψη ανεπιθύμητων υπηρεσιών και συγκεκριμένα, με την ακούσια (σ.σ. χωρίς την εισαγωγή τηλεφωνικού αριθμού) εγγραφή των καταναλωτών σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης αυξημένης χρέωσης, οι οποίες είτε διαφημίζονται αιφνιδιαστικά μέσω αναδυόμενων παραθύρων (pop-upwindows) ή banners κατά την πλοήγηση στο διαδίκτυο είτε υποκρύπτονται σε προωθητικές ενέργειες – διαγωνισμούς με έπαθλα (συνήθως, εκπτωτικά κουπόνια και δωροεπιταγές) που κοινοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή αποστέλλονται στους καταναλωτές απευθείας με SMS ή / και e-mail, και φέρονται, ψευδώς και παραπλανητικά, να διενεργούνται από γνωστά supermarkets».
Ωστόσο, ο τομέας των ηλεκτρονικών επικοινωνιών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών εμφανίζει το μεγαλύτερο ποσοστό επίλυσης, που φτάνει σχεδόν στο 95%, ενώ το 86,1% των υποθέσεων έκλεισε υπέρ του καταναλωτή και 8,8% υπέρ της εταιρείας.
Συνολικά οι αναφορές που υποβλήθηκαν στον Συνήγορο του Καταναλωτή το 2018 ανήλθαν σε 10.017, αριθμός σημαντικά αυξημένος κατά 11,5% σε σχέση με το 2017. Πρόκειται για την έκτη συνεχή χρονιά που σημειώνεται άνοδος των αιτημάτων των καταναλωτών προς την Αρχή για διαμεσολάβηση.