Σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων και ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας την τελευταία πενταετία έχει να επιδείξει η αλυσίδα καταστημάτων Public (Retailworld Α.Ε.), μέλος του Ομίλου Olympia. Το διάστημα 2014 – 2018 οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 41% από 181,6 εκατ. ευρώ σε 256,4 εκατ. και τα EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) από – 9,9 εκατ. ευρώ το 2014 σε 9,1 εκατ. το 2018.
Το 2018, χρονιά ορόσημο για την εταιρεία του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού, όπως χαρακτηρίστηκε χθες από τον διευθύνοντα σύμβουλό της Χρήστο Καλογεράκη, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 256,4 εκατ., έναντι 241 εκατ. το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 6,4% σε σχέση με το 2017. Σημαντική ήταν και η ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας της εταιρίας, με υπερδιπλασιασμό του EBITDA (9,1 εκατ., έναντι 3,4 εκατ. το 2017 – άνοδος 164%). Σε επίπεδο προ φόρων τα αποτελέσματά της επίσης βελτιώθηκαν σημαντικά με ζημιές 1 εκατ. ευρώ από 7 εκατ. το 2017.
Η θετική πορεία συνεχίζεται και τους πρώτους μήνες της τρέχουσας χρονιάς με την κερδοφορία της αλυσίδας καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο να είναι αυξημένη σε σχέση με την περσινή.
Από τα συνολικά έσοδά της το 2018 το 72% προήλθε από τον τομέα πολιτισμός – ψυχαγωγία και το 28% από την τεχνολογία. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που ανέφερε χθες ο κ. Καλογεράκης, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2018, η αγορά της τεχνολογίας πέρσι ήταν περίπου 1,1 δις. ευρώ και η αγορά της ψυχαγωγίας – πολιτισμού 515 εκατ. ευρώ. Το μερίδιο της Public στην αγορά του βιβλίου είναι 25%.
Το 2018 η Public ενίσχυσε το μερίδιό της στα κινητά τηλέφωνα και στις κατηγορίες των βιβλίων, μουσικής, ταινιών, gaming, αξεσουάρ κινητών, περιφερειακών, wearables και gadgets. Παράλληλα, κατάφερε σημαντική αύξηση στο κανάλι των B2B πωλήσεών της, εξυπηρετώντας 133.000 εταιρικούς πελάτες, μεταξύ των οποίων, κορυφαίοι όμιλοι εταιριών. Η εταιρία κατέγραψε ρεκόρ επισκέψεων με 29,2 εκατ. επισκέψεις στα φυσικά καταστήματα της και 50,5 εκατ. επισκέψεις στα e-commerce κανάλια της. Παράλληλα, διατηρώντας τη θέση του Νο1 omnichannel retailer, διακίνησε 2,2 εκατ. προϊόντα online παραγγελιών με τις σχετικές πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 20% του ετήσιου κύκλου εργασιών.
Για το 2019 οι επενδύσεις της Public θα είναι της τάξεως των 4 εκατ. ευρώ και όπως σημείωσε ο κ. Καλογεράκης φέτος «θα είναι η αφετηρία μίας νέας πενταετίας, όπου με ξεκάθαρη στρατηγική και μια ισχυρή ομάδα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε δυναμικά όλα τα κανάλια πώλησης με περαιτέρω επενδύσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Το όραμά μας είναι να δημιουργούμε το retail του αύριο, εξελίσσοντας την καταναλωτική εμπειρία σε όλα τα κανάλια μας και προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας».
Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα ο επικεφαλής της αλυσίδας καταστημάτων δεν απέκλεισε την είσοδο της εταιρείας στις λευκές συσκευές, προσθέτοντας πάντως ότι αυτό δεν θα γίνει γιατί το κάνει ο ανταγωνισμός. Ο ίδιος αρνήθηκε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο αναφορικά με τις πληροφορίες για τις συζητήσεις με την Media Markt. Όπως επίσης είπε απαντώντας στο ερώτημα αν υπάρχει σκέψη για τη έκδοση εταιρικού ομολόγου «στόχος της διοίκησης είναι να δυναμώνει η εταιρεία να πηγαίνει καλύτερα από την αγορά και να ενισχύεται η μάρκα έτσι ώστε να έχουμε επιλογές».
Για την Puplic ορόσημο της περασμένης χρονιάς αποτέλεσε και η δημιουργία του πρώτου ελληνικού ηλεκτρονικού marketplace, μέσα από το οποίο το καταναλωτικό κοινό απέκτησε πρόσβαση σε 101.000 προϊόντα από 10 νέες προϊοντικές κατηγορίες, ενώ 180 ελληνικά καταστήματα απέκτησαν ένα ισχυρό κανάλι πώλησης, το public.gr. Παράλληλα, η εταιρία έφερε καινοτομίες στα ecommerce κανάλια της καθώς ήταν ο πρώτος μεγάλος retailer που ανέπτυξε την υπηρεσία φωνητικής αναζήτησης προϊόντων στην Ελλάδα, αλλά και νέα εργαλεία search και recommendation για την αγορά της Κύπρου. Σε ό,τι αφορά το δίκτυο καταστημάτων, η εταιρία εγκαινίασε δύο νέα καταστήματα στην Κύπρο, ενώ προχώρησε και στην ψηφιοποίηση του κεντρικού καταστήματός της στο Σύνταγμα.
Η Public για μία ακόμη χρονιά επένδυσε στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού της. Ήταν η πρώτη εταιρία στην Ελλάδα που συνεργάστηκε με το LinkedIn, προσφέροντας στους εργαζομένους τη διεθνή εκπαιδευτική πλατφόρμα LinkedIn Learning, με τους εκπαιδευόμενους να αποσπούν συνολικά 1.683 πιστοποιήσεις σε διάφορους τομείς. Επίσης, με στόχο να ακούει τη φωνή και τις ιδέες όλων των ανθρώπων της, στα 55 καταστήματά της σε Ελλάδα και Κύπρο και στα κεντρικά της γραφεία, εισήγαγε την καινοτόμα ηλεκτρονική πλατφόρμα, Ιdea Management, όπου οι εργαζόμενοι καταθέτουν προτάσεις για θέματα που αφορούν στη λειτουργία της εταιρίας. Στον πρώτο κύκλο του Idea Management κατατέθηκαν 122 ιδέες και υλοποιήθηκαν οι 3 καλύτερες ιδέες.