Λύσεις βασισμένες στο Wi-Fi αντί του 5G ετοιμάζεται να υιοθετήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, για τη συνδεσιμότητα στα αυτοκίνητα (Intelligent Transport Systems) παρά τις έντονες αντιδράσεις που σημειώνονται από τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και την αυτοκινητοβιομηχανία.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο σχεδιάζουν να θεσμοθετήσουν το Wi-Fi, σε αντιπαράθεση και με την Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ζήτησε να μην εγκριθεί η συγκεκριμένη ρύθμιση.
Οι ETNO (συμμετέχουν όλα τα πρώην μονοπώλια στις τηλεπικοινωνίες) το GSMA, η GSA και η 5GAA επισημαίνουν ότι με την προτεινόμενη τεχνολογία δεν θα επιτευχθεί η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και θα επηρεαστεί αρνητικά η ανταγωνιστικότητα του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και η ανάπτυξη της τεχνολογίας 5G στην Ευρώπη. Γι’αυτό και κάλεσαν τα ευρωπαϊκά όργανα να απορρίψουν τον εξουσιοδοτημένο κανονισμό στην τρέχουσα μορφή του και να εξασφαλίσουν το συντομότερο δυνατό έναν αναθεωρημένο.
Οι υποστηρικτές του 5G δηλώνουν ότι είναι σημαντικό όλοι οι νέοι κανόνες να είναι προσανατολισμένοι στο μέλλον και στην καινοτομία, προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για την οδική ασφάλεια. Όπως σημειώνεται το σχέδιο κανονισμού αποτυγχάνει στα παραπάνω δεδομένου ότι ορίζει το παλαιό πρότυπο Wi-Fi 802.11p και αποκλείει άλλες ώριμες τεχνολογίες, όπως το Cellular – Vehicleto Everything (C-V2X), βασισμένο σήμερα στο LTE και αύριο στα 5G.