Τα brands υπόκεινται σήμερα σε όλο και μεγαλύτερη πίεση, ώστε να παρέχουν εξατομικευμένη διαφήμιση που να φτάνει όχι μόνο στο σωστό κοινό, αλλά και να προσεγγίζει το άτομο σύμφωνα με τις δικές του προτιμήσεις, τρόπο έκφρασης και καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Αυτό το όνειρο του διαφημιστή, φαίνεται ότι μπορεί να το εκπληρώσει η τεχνητή νοημοσύνη, αφού σύμφωνα με τον Martin Chow, VP Marketing στο Google, η AI και η εκμάθηση μηχανών θα μπορούσαν να μας φέρουν πιο κοντά σε έναν από τους πιο επιδιωκόμενους στόχους της διαφήμισης: τη “σχετικότητα σε μεγάλη κλίμακα”.
Ήδη βλέπουμε πολλά παραδείγματα μάρκας υψηλού προφίλ που πειραματίζονται με τη διαφήμιση φτιαγμένη από συστήματα AI με δημιουργικούς τρόπους, που υπογραμμίζουν το εύρος της χρησιμότητάς του. Για παράδειγμα, η Lexus συνεργάστηκε πρόσφατα με την IBM Watson για να κυκλοφορήσει την το πρώτο διαφημιστικό φτιαγμένο εξ’ολοκλήρου μέσω AI.
Στο πάνελ που έλαβε χώρα σήμερα το πρωί στο Αμφιθέατρο 5 του Hall 4, έγινε μία εκτενή συζήτηση με επιφανή στελέχη του marketing υπό τον συντονισμό της “δικιάς μας” Αθηνάς Κανιούρα από την Accenture.
H συζήτηση περιστράφηκε γύρω από την αποδοχή ότι η χρήση της διαφήμισης μέσα στον ψηφιακό χώρο μπορεί να ανεβάσει σε τεράστια ποσοστά τη συνάφεια της διαφήμισης με τον άνθρωπο-δέκτη, αν αυτή είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του. Ετσι, μπορεί να ισοσκελίσει σε τεράστιο βαθμό τη σχέση κόστους-απόδοσης. Επιπλέον, οι πλατφόρμες διαφήμισης με τεχνολογία AI μπορούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες εκμάθησης μηχανών για τη βελτιστοποίηση των διαφημιστικών καμπανιών, ακόμά και στο διάστημα που αυτές βρίσκονται σε εξέλιξη.
Σε αυτή τη συζήτηση, αναδείχθηκαν μερικά ενδιαφέροντα case studies, ενώ διατυπώθηκαν και ενδιαφέροντα ερωτήματα. Όπως για παράδειγμα, αν αυτή η τεχνολογία θα δίνει τη δυνατότητα για ισότιμη πρόσβαση των διαφημιζομένων σε αυτή, ή απλά τα μεγάλα brands θα ευνοούνται ακόμα περισσότερο.