Ανοδικά κινήθηκε πέρσι η αγορά των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σύμφωνα με τις μετρήσεις της GFK. Συνολικά έκλεισε στα 2,1 δις. ευρώ, αύξηση 5,4%.
Αναλυτικότερα, αύξηση 5,4% σημείωσαν τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά αγαθά με αξία πωλήσεων στα 347 εκατ. ευρώ, οι μεγάλες οικιακές συσκευές (MDA) 5,8% στα 480 εκατ. ευρώ, οι μικρές οικιακές συσκευές (SDA) 4,8% στα 158 εκατ., τα προϊόντα πληροφορικής 2% στα 475 εκατ. ευρώ και οι τηλεπικοινωνίες 9,5% στα 666 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα με αρνητικό πρόσημο έκλεισε το 2018 για τα φωτογραφικά είδη (10,8%) στα 28 εκατ. ευρώ και για τα είδη εξοπλισμού γραφείων και αναλωσίμων (8,6%) στα 32 εκατ. ευρώ.
Στο τέταρτο τρίμηνο πέρσι οι συνολικές πωλήσεις των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών διαμορφώθηκαν στα 684 εκατ. ευρώ, με τις όλες τις κατηγορίες προϊόντων να κινούνται ανοδικά εκτός από τα είδη εξοπλισμού γραφείων και αναλωσίμων.
Φέτος εκτιμάται ότι θα είναι χρονιά εξελίξεων στο λιανεμπόριο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Με ενδιαφέρον αναμένεται εάν η Πλαίσιο, που γιορτάζει 50 χρόνια παρουσίας στην αγορά, θα κινηθεί ακόμη περισσότερο προς τις ηλεκτρικές συσκευές, καθώς και τι θα γίνει με τη Media Markt στην Ελλάδα και το ενδεχόμενο επιχειρηματικής συνεργασίας της με την αλυσίδα Public.
Οι κατηγορίες προϊόντων που σημείωσαν τις περισσότερες πωλήσεις το 2018, σύμφωνα με την GFK, ήταν τα ηχεία, οι κονσόλες και οι τηλεοράσεις. Στις μεγάλες οικιακές συσκευές ανοδικά κινήθηκαν οι κουζίνες και οι συσκευές μεγαλύτερης χωρητικότητας όπως ψυγειοκαταψύκτες. Στα είδη πληροφορικής οι οθόνες, τα gaming and leisure devices, οι φορητοί υπολογιστές και τα περιφερειακά κατέγραψαν ανοδικές πωλήσεις.