Μία νέα, διεθνής έκθεση της Vodafone, με αντικείμενο την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο υπογραμμίζει ότι όσο πιο ασφαλής είναι μία επιχείρηση στον κυβερνοχώρο τόσο καλύτερα είναι συνολικά τα επιχειρηματικά της αποτελέσματα.
Σύμφωνα με το Διεθνές Βαρόμετρο Ετοιμότητας για τον Κυβερνοχώρο της Vodafone, το 48% των εταιρειών που έχουν λάβει μέτρα σε θέματα κυβερνοασφάλειας αναφέρουν αύξηση των ετήσιων εσόδων κατά 5%, καθώς και υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης των ενδιαφερόμενων μερών (stakeholders). Ωστόσο, η έρευνα καταδεικνύει ότι μόνο το 24% των επιχειρήσεων παγκοσμίως θεωρεί ότι είναι πραγματικά σε ετοιμότητα σε θέματα ασφάλειας στον κυβερνοχώρο.
Σύμφωνα με την έκθεση, η ετοιμότητα σε θέματα cyber security προϋποθέτει ότι μία επιχείρηση υιοθετεί σειρά διαφορετικών μέτρων, όπως ειδικές λειτουργίες, στρατηγικές και μέτρα για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας σε κυβερνοεπιθέσεις, καθώς και διαδικασιες για την κατανόηση των κινδύνων και την ευαισθητοποίηση των εργαζομένων. Τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι:
- Οι κλάδοι της υγείας, της τεχνολογίας και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών διαθέτουν το υψηλότερο επίπεδο ηλεκτρονικής ετοιμότητας, ενώ οι τομείς του λιανεμπορίου και της εκπαίδευσης εμφανίζονται ως οι λιγότερο έτοιμοι.
- Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις είναι πιθανότερο να είναι έτοιμες στον τομέα της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, αλλά ενδέχεται να αντιμετωπίζουν εμπόδια στους τομείς της διαχείρισης και του ελέγχου.
- Οι επιχειρήσεις στην Ινδία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Η.Π.Α. είναι οι πλέον έτοιμες σε θέματα ασφαλείας στον κυβερνοχώρο, ενώ οι εταιρείες από την Ιρλανδία, τη Σιγκαπούρη και τη Γερμανία παρουσιάζουν αδυναμίες.
Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες πτυχές, που υπονομεύουν την ετοιμότητα των επιχειρήσεων σε θέματα cyber security, εντοπίζεται στο γεγονός ότι υπάρχει συχνά αναντιστοιχία μεταξύ αυτού που πιστεύουν οι εργοδότες και του τι συμβαίνει στην πραγματικότητα σε σχέση με τη δραστηριότητα των εργαζομένων.
Για παράδειγμα, επιχειρήσεις όλων των μεγεθών, που προσφέρουν εργασία από απόσταση, πιστεύουν ότι ένα μεγάλο ποσοστό των εργαζομένων (46%) τους εργάζεται εξ αποστάσεως, ενώ την ίδια στιγμή το 59% των εργαζομένων αναφέρει ότι εργάζεται κατ’ αυτόν τον τρόπο. Αυτή η αναντιστοιχία επεκτείνεται στη χρήση προσωπικών συσκευών για την πρόσβαση σε εταιρικά δεδομένα – καθώς το 43% των εταιρειών θεωρεί ότι οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους smartphone για εργασία, ενώ στην πραγματικότητα το κάνει 63% των στελεχών τους, σύμφωνα με όσα αναφέρουν οι ίδιοι.
Επιπλέον, η έκθεση εντοπίζει μία άμεση σχέση ανάμεσα στην ετοιμότητα στον τομέα του cyber security και στην επιχειρηματική απόδοση, καθώς και στην καταγραφή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος σε σχέση και με άλλους βασικούς επιχειρηματικούς δείκτες απόδοσης (KPI). Για παράδειγμα, στις πιο προηγμένες επιχειρήσεις:
- Το 68% των επιχειρήσεων που ξεχωρίζουν σε θέματα cyber security δηλώνει ότι επικεντρώνεται περισσότερο στην καινοτομία από ό,τι οι άμεσοι ανταγωνιστές τους.
- Το 65% των επιχειρήσεων πιστεύει ότι μπορεί να εστιάσει καλύτερα στους πελάτες τους σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους που είναι λιγότερο έτοιμοι σε θέματα cyber security.
- Το 59% των επιχειρήσεων, που είναι cyber ready, πιστεύει ότι διαθέτει ψηφιακό πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Το Διεθνές Βαρόμετρο Ετοιμότητας για τον Κυβερνοχώρο της Vodafone βασίστηκε στις απαντήσεις που έδωσαν 3.281 καταναλωτές / εργαζόμενοι και 1.528 υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων σε θέματα πληροφορικής από επιχειρήσεις σε εννέα χώρες του κόσμου.
Η κυρία Κάτια Σταθάκη, εμπορική διευθύντρια εταιρικών πελατών της Vodafone Ελλάδας δήλωσε: «Στη Vodafone, αναγνωρίζοντας την ολοένα αυξανόμενη σημασία της ασφάλειας των επιχειρήσεων στον κυβερνοχώρο, αναπτύσσουμε πολιτικές και λύσεις που βοηθούν τις επιχειρήσεις να θωρακίσουν τη λειτουργία τους τόσο σε επίπεδο δικτύων όσο και χρήσης των συσκευών τους, σε οποιοδήποτε χώρο κι αν δραστηριοποιούνται. Σε μια εποχή ταχείας ανάπτυξης του ψηφιακού επιχειρείν αποτελεί για εμάς βασική προτεραιότητα να βοηθήσουμε στην ετοιμότητα όλων των επιχειρήσεων σε θέματα cyber security».