Κείμενο με γενικόλογες αναφορές και …παραδείγματα χωρίς συγκεκριμένους στόχους για το πώς η χώρα θα σταματήσει να κατατάσσεται στις τελευταίες θέσεις στον ευρωπαϊκό Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI) περιλαμβάνεται στο σχετικό κεφάλαιο του αναπτυξιακού σχεδίου της κυβέρνησης που δημοσιοποιήθηκε με τίτλο «Ελλάδα: Σχέδιο ανάπτυξης για το μέλλον» και το οποίο περιγράφει την πολιτική της για όλους τους κρίσιμους τομείς.
Στο συνολικά 106 σελίδων κείμενο, για την ψηφιακή οικονομία αφιερώνονται περίπου 3 σελίδες, ωστόσο, σε αυτές γίνεται συρραφή διαφόρων εξαγγελιών χωρίς αρχή μέση και τέλος και με φρασεολογία που παραπέμπει σε κακογραμμένο προεκλογικό πρόγραμμα κόμματος περασμένων δεκαετιών.
Για τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές γίνεται αναφορά στη δράση «Super-Fast Broadband, με προϋπολογισμό 700 εκατ. ευρώ για συνδέσεις υψηλής ταχύτητας στο διαδίκτυο (τουλάχιστον 100Mbps με άμεση αναβάθμιση σε 1Gbps) σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Αναφέρεται ότι η προαναφερόμενη δράση θα χρηματοδοτηθεί από τα ευρωπαϊκά ταμεία (Εθνικό Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης και από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης του ΕΣΠΑ 2014-2020) και από Εθνικούς Πόρους (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων)», ενώ ως χρονοδιάγραμμα προσδιορίζεται το τρίτο τρίμηνο του 2018 χωρίς να γίνεται λόγος τι ακριβώς θα γίνει την προαναφερόμενη περίοδο.
Υπό τον υπότιτλο «ένα κατάλληλο νομικό πλαίσιο» σημειώνεται ότι «πολλά πρέπει να γίνουν ακόμη για να υπάρξει ένα κατάλληλο νομικό πλαίσιο»… Στις περίπου 12 γραμμές που ακολουθούν απουσιάζουν κρίσιμες παρεμβάσεις που είναι αναγκαίες όπως αυτές για τις αδειοδοτήσεις των κεραιοσυστημάτων, ενώ καταλήγει στα οπτικοακουστικά έργα και αναφέρει: «Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση οπτικοακουστικών έργων: δημιουργήθηκε ένα θεσμικό πλαίσιο για τη στήριξη της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα μέσω του Προγράμματος Δημόσιων Επενδύσεων (ΠΔΕ) το 2018 αξίας 75 εκατ. Ευρώ. Για την ακρίβεια, προβλέπεται η διάθεση 450 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ έως το 2022.»
Όσο για το «κλειδί για την ανταγωνιστικότητα του ιδιωτικού τομέα» ένας άλλος υπότιτλος στο ίδιο τμήμα του αναπτυξιακού έχουμε μια ευχή «ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ιδιωτικού τομέα θα πρέπει επίσης να αποτελέσει προτεραιότητα, καθώς είναι το κλειδί για την αποκατάσταση και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητάς του» και ένα παράδειγμα: «Ένα παράδειγμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του γεωργικού τομέα με προϋπολογισμό 33,5 εκατ. ευρώ. Η πρώτη φάση αυτού του πρωτοποριακού προγράμματος θα περιλαμβάνει 450.000 αγρότες, 15 εκατομμύρια εκτάρια καλλιεργήσιμης γης και 20 καλλιέργειες όπως δημητριακά, ρύζι, βαμβάκι, ελιές και άλλα είδη φυτών. Το Υπουργείο έχει δημοσιεύσει επί του παρόντος την πρόσκληση υποβολής προσφορών, ενώ το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019.»
Στα «παραδείγματα» που αφορούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δημοσίου τομέα περιλαμβάνεται το περιβόητο «ηλεκτρονικό σύστημα χειρισμού εγγράφων» που θα επεκταθεί μέχρι το τέλος του 2018 σε όλους τους τομείς της Δημόσιας Διοίκησης (τώρα είναι στο υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής) και κατά τη διάρκεια του 2019 στις τοπικές αρχές και τα Επιμελητήρια», εξοικονομώντας, όπως λέει, δημόσιους πόρους περίπου 400 εκατ. ευρώ ετησίως.
Στη συνέχεια περιγράφονται γενικόλογα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα, όπως «σύστημα ηλεκτρονικής ταυτότητας για τη βελτίωση της ασφάλειας των ηλεκτρονικών συναλλαγών, παροχής εθνικής ταυτότητας που θα εγγυάται ασφαλή ταυτοποίηση (single sign on) με ενιαία χαρακτηριστικά και ενοποιημένους αριθμούς αναγνώρισης για κάθε πολίτη» ενώ αναφέρει ως «απαραίτητο να υπάρχει μια ολοκληρωμένη βάση δεδομένων δημογραφικών στοιχείων και μητρώων.»